شهرستان ها

هوای کلانشهر اصفهان ناسالم است

اصفهان- مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای کلانشهر اصفهان و دو شهر مبارکه و سجزی در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با میانگین ۱۳۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی به تشریح وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان پرداخت و افزود: میانگین کیفی هوا در ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص ۱۴۶، خیابان استانداری با شاخص ۱۲۰، خیابان پروین با شاخص ۱۳۰ و بزرگراه خرازی با شاخص ۱۲۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: شاخص کیفی هوا در سه ایستگاه کردآباد، رودکی و خیابان رهنان به ترتیب با میانگین ۹۱، ۸۹ و ۸۷ در شرایط قابل قبول گزارش می‌شود.
صادقیان خاطرنشان کرد: کیفیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۱۰۴ و سجزی با میانگین ۱۳۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و در ایستگاه شاهین با شاخص ۶۵ قابل قبول است.
وی ابراز داشت: کلانشهر اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم برای عموم و ۴۴ روز سالم را تجربه کرد
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا