شهرستان ها

هیئات مذهبی کاشان برنامه‌هایی با محوریت کتاب اجرا کنند

کاشان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بر لزوم ورود هیئات مذهبی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب تاکید کرد و گفت:نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از جمله ابزار افزایش آگاهی در جامعه است.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مسئولین گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی و اطلاعات مردم پیشرفت و توسعه یک جامعه را در پی دارد، ابراز داشت: گسترش و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از جمله ابزار افزایش آگاهی بین مردم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی به این منظور استفاده کرد، تصریح کرد: هیئات مذهبی یک ظرفیت عالی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان کاشان است.

وی با بیان اینکه لازم است هیئات مذهبی برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی انجام دهند، گفت: وجود نزدیک به یک هزار هیئت در سطح کاشان می‌تواند یک فرصت مغتنم برای شهرستان در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی باشد.

حجت الاسلام بصیرتی نونهالان و نوجوانان را یکی از مهمترین گروه‌های هدف برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و تاکید کرد: لازم است کانون‌های مذهبی و فرهنگی نیز با ورود جدی به این مقوله در راستای کتابخوان کردن افراد جامعه قدم بردارند.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور افزود: متأسفانه این یک زنگ خطر برای آیندگان است و از این رو باید متولیان فرهنگی کشور این موضوع را با حساسیت دنبال کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه لازم است مشوق‌های مطلوبی از طرف دولت و حاکمیت برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به علاقه مندان در این حوزه اعطا شود، گفت: کتاب باید از مظلومیتی که هم اکنون در جامعه به آن دچار شده است خارج شود و این مهم همکاری مردم و مسئولین و همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را طلب می‌کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کاشان در هفته کتاب و کتابخوانی پویش ترویجی کتاب «مثبت ۳» است که در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا