شهرستان ها

هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده است

اهواز- وزیر نیرو گفت: هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده و تنها طرح شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال به فلات مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده و تنها طرح شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال به فلات مرکزی است.

وی افزود: مقامات استان به این ناحیه رسیدند و گفتند که کشت‌های آب بر محدود شود و مجلس نیز بر اساس قانون بودجه اختیار تصمیم‌گیری را در این خصوص به استان‌ها و کمیته سازگاری با کم‌آبی واگذار کرد که متناسب با شرایط آبی سال تصمیم‌گیری کنند.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه معیشت کشاورزان مسئله مهمی است و باید در تصمیم‌گیری‌ها انعطاف داشت، ادامه داد: همه دغدغه این است که در شرایط پاییز چنانچه پیش‌بینی هواشناسی برای تأخیر در بارش‌ها درست باشد در خصوص موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی پاییزه با مشکل مواجه نشویم.

اردکانیان با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد که ریسک قابل ملاحظه‌ای برای نیم سال دوم ایجاد نشود، گفت: دولت از حیث منابع و طرح با محدودیت مواجه نیست؛ مثلاً در فروردین ۹۸ نیز طرح جامعی برای آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی خوزستان تدوین شد که بخش اعظمی از آن اجرا شده و امید است که در ادامه نیز منابع مالی قابل ملاحظه‌ای به این مصوبه اختصاص داده شد تا این طرح‌های مهم برای استان اجرا شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا