شهرستان ها

هیچ مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن در اردستان گزارش نشده است

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: از ابتدای واکسیناسیون در شهرستان تاکنون هیچ مورد فوتی و عوارض شدید ناشی از تزریق واکسن، به صورت مستند گزارش و مشاهده نشده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا در اردستان همچنان شکننده است و اگر روند انجام واکسیناسیون و به خصوص واکسیناسیون دانش آموزان تکمیل شود، کنترل بیماری بهتر خواهد بود.

وی افزود: اگر افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند برای تزریق واکسن اقدام کنند و پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود وضعیت بیماری در شهرستان به گذشته برمی‌گردد و کنترل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: عدم تزریق واکسن توسط عده‌ای از افراد و نادیده گرفتن رعایت مسائل بهداشتی یک تهدید برای شیوع بیشتر کرونا است و به منزله ورود به پیک جدید خواهد بود.

واکسن موارد شدید بیماری را کاهش می‌دهد

ذبیحی در خصوص مشاهده موارد فوتی کرونایی و افزایش بستری‌ها در بیمارستان، تصریح کرد: تأثیر واکسن صد درصدی نیست و موارد شدید بیماری را کاهش می‌دهد، چنانچه که ما تأثیر واکسیناسیون بر بستری‌ها و فوتی‌ها را به صورت مقطعی اعلام می‌کنیم و کاری به فوتی‌های چند روزه و یک‌هفته ای نداریم.

مدیر شبکه بهداشت اردستان یادآور شد: در بررسی که انجام داده بودیم از اردیبهشت تا چند هفته پیش، از مجموع ۴۰ فوتی کرونایی ،۳۵ مورد واکسن نزده بودند.

وی تاکید کرد: در دنیا تأثیر واکسیناسیون بر کاهش موارد شدید بیماری ثابت شده است و باید با واکسیناسیون به سمتی رفت که بار بیماری کرونا در جامعه کاهش یابد.

هیچ یک از گروه‌های سنی از ابتلاء به کرونا مصون نیستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص ضرورت واکسیناسیون دانش آموزان، تصریح کرد: هیچ یک از گروه‌های سنی از ابتلاء به کرونا مصون نیستند و به خصوص دانش آموزان که رعایت پروتکل‌ها در آنان نیز سخت است و ممکن است ناقل بوده و موجب گردش ویروس شوند، به همین دلیل ضروری است که واکسن بزنند.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی، خاطرنشان کرد: قطعاً تصمیم‌هایی در این باره گرفته شده اما هنوز ابلاغ رسمی صادر نشده، واکسن پاستوکووک برای سنین سه سال به بالا کارایی دارد اما هنوز ابلاغ رسمی نشده است.

پوشش بالای واکسن در اردستان نشان‌دهنده غنای فرهنگی مردم است

ذبیحی با بیان اینکه اینکه در حال حاضر واکسن‌های سینوفارم، برکت، آسترازنکا و پاستوکووک موجود است، تاکید کرد: پوشش بالای واکسن در سطح شهرستان اردستان نشان‌دهنده غنای فرهنگی مردم است و انتظار داریم افرادی هم که در تزریق واکسن مردد هستند با استناد به منابع رسمی و معتبر، نسبت به تزریق اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای واکسیناسیون در شهرستان تاکنون هیچ مورد فوتی و عوارض شدید ناشی از تزریق واکسن، به صورت مستند گزارش و مشاهده نشده است.

وی با اشاره به آغاز فراخوان برای تزریق دز سوم، تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سالی که دو نوبت واکسن (سینوفارم، بهارات و برکت) را تزریق کرده‌اند و حداقل چهار ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته است، می‌توانند برای تزریق دز سوم مراجعه کنند.

واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصد مردم اردستان

ذبیحی با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصد مردم اردستان، تاکید کرد :۳۱ هزار و ۳۸۷ نفر نوبت اول واکسن و ۲۶ هزار و ۴۵۳ نفر نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده ۵۷ هزار و ۸۴۰ دز است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا