شهرستان ها

واکسن برکت در قزوین تنها برای دوز دوم استفاده می‌شود

قزوین – مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: واکسن آسترازانکا و برکت برای دوز دوم واکسیناسیون استفاده می‌شود.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود واکسن برکت در استان قزوین اظهار کرد: واکسن برکت و آسترازانکا طبق سهیمه به هر استان تعلق می‌گیرد که ضمن مدیریت‌های انجام شده ما در تلاشیم تا از این تعداد برای افرادی که دوز اول واکسن را واکسن مذکور دریافت کردند استفاده کنیم.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه میزان سهمیه واکسن سینوفارم بیشتر از برکت است بیان کرد: واکسن تأیید شده برای دانش‌آموزان سینوفارم است و هم‌اکنون حدود ۹۴ درصد از معلمین و دانشجویان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی افزود: میزان استقبال مردم از واکسن خوب است اما استقبال افراد کم سن نسبت به افراد میان‌سال کمتر است که به نظر می‌رسد افراد با سن کم درک کمتری از خطر بیماری دارند.

این مسئول در پایان ابراز کرد: در گذشته روند بیماری به گونه‌ای بود که بیشتر افراد میانسال دغدغه این بیماری را داشتند که این مسئله سبب شد تا جوانان کمتر نگرانی بیماری را داشته باشند اما باتوجه به اینکه در حال حاضر میزان ابتلاء به بیماری و چه بسا مرگ و میر در سنین جوان‌تر و کمتر از میان‌سال افزایش داشته است لازم است برای فرهنگ‌سازی جوانان نیز اقدامات لازم انجام شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا