شهرستان ها

واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۷ سال در استان زنجان آغاز شده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۷ سال در استان آغاز شده است و ۱۰ روز آینده همه جمعیت هدف تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح شنبه در مراسم بازگشایی مدارس، ایام الله دفاع مقدس را جزو برگ‌های زرین نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران جنگی بین المللی بود.

وی اظهار کرد: در این جنگ در یک طرف میدان صدام با سرکرده گی استبداد و استکبار و نوکران حلقه به گوش آنها قرار داشت و طرف دیگر آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با اتکا به توان و غیرت جوانان این مرز و بوم هشت سال دفاع کرد تا کشور آسیبی نبیند.

استاندار زنجان گفت: توکل بر خدا و فرماندهی امام راحل، وحدت عملی همراه با شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام از عوامل اصلی پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

حقیقی تاکید کرد: حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و شهدا حقیقت همیشه زنده تاریخ هستند و یاد شهدا باید همواره زنده بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون دانش آموزان روستایی و مناطق با کمتر از ۱۰۰ نفر جمعیت بازگشایی شده است، افزود: آموزش این دانش آموزان به صورت حضوری انجام می‌شود و مابقی مدارس نیز به صورت تدریجی بازگشایی خواهد شد.

استاندار زنجان یاد آور شد: تمام فرهنگیان استان اگر دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند کوتاهی نکنند و واکسن برای دز دوم به میزان نیاز موجود است.

حقیقی با بیان اینکه اگر روزی ۴۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شود و با توجه به وجود زیر ساختهای لازم صفی برای این امر ایجاد نمی‌شود، گفت: دانش آموزان و معلمان همچون دیگر اقشار مردم ۱۹ ماه است که درگیر کرونا هستند.

وی افزود: ارتقای رتبه دانش آموزان استان از ۲۶ به ۱۹ و کسب سه رتبه برتر تک رقمی در آزمون سراسری نشان دهنده تعلیم و تربیت درست معلمان و پشتکار دانش آموزان است.

استاندار زنجان تصریح کرد: واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۷ سال در استان آغاز شده و طط ۱۰ روز آینده همه جمعیت هدف تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا