شهرستان ها

واکسیناسیون ۱۸ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد علیه کرونا

مشهد ـ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: بعد از گذشت یک هفته از اجرای طرح واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد، ۱۸ هزار نفر دز اول واکسن را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ذاکریان شامگاه یک‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی اشاره که از سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شد، به فعالیت قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های درمانی، یک برش تخصصی از ظرفیت‌های مردمی است که با اقدام قرارگاهی اخیر و ظرفیت‌های گسترده مردمی، تقویت شد.

وی ادامه داد: مجموعه ظرفیت‌های سپاه، نواحی مقاومت و اقشار مختلف بسیج از جمله دانشجویی و طلاب، به کمک آمدند و توانستیم کارهای بزرگ‌تری نسبت به گذشته انجام دهیم.

واکسیناسیون ۱۸ هزار نفر ساکن حاشیه شهر

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، ارزشمندترین کار را انجام واکسیناسیون دانست و بیان کرد: شاهد اختلاف حدود ۲۰ درصدی در آمار مراجعین برای واکسیناسیون در متن و حاشیه شهر مشهد بودیم که بسیج با طرحی متفاوت و متناسب با این مناطق وارد شد و امروز بعد از گذشت یک هفته از اجرای این طرح، ۱۸ هزار نفر دز اول واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: تیم‌های محله‌محوری تشکیل شده که هم کار اقناعی و هم کار تبلیغی در محلات انجام می‌دهند، تشکیل تیم‌های محله‌محور از یک طرف سبب تسهیل دسترسی مردم به خدمات واکسن شده و از طرف دیگر، از مراجع فکری مردم در حاشیه شهر برای اصلاح نگاه منفی نسبت به واکسن استفاده شده است.

فعالیت ۸۰ تیم واکسیناتور

ذاکریان اضافه کرد: روزانه ۲۵۰ نفر در ۱۰ ساعت مشغول به فعالیت هستند که این تعداد در ۸۰ تیم واکسیناتور در قالب ۸ اکیپ در سطح حاشیه شهر فعالیت می‌کنند، امیدواریم با تأمین دقیق‌تر واکسن، وضعیت تزریق واکسن روز به روز بهتر بشود.

وی به مشکلات به وجود آمده در حوزه دارو و درمان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، بخشی از بیماران که بیماران بستری هستند، به بستری سرپایی توصیه می‌شوند یعنی دارویی که باید در بیمارستان دریافت کنند، به عنوان بیمار سرپایی آن دارو درمان را تحت مراقبت پزشک و پرستار دریافت کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: تهیه دارو و تأمین تخت برای تزریق تبدیل به معضلی شده بود که با اقدام جهادی، دو پایگاه امام رضا (ع) واقع در خیابان فداییان اسلام و زائرسرای آستان قدس رضوی در خیابان چمن راه‌اندازی شد؛ این دو مرکز ظرفیت ۱۵۰ تخت دارد که هم‌اکنون ۱۰۰ تخت آن فعال است و روزانه بیش از هزار بیمار که در واقع بیماران بستری هستند، به این مراکز مراجعه می‌کنند.

خدمت‌رسانی به ۳۶۰۰ بیمار سرپایی کرونا

وی با بیان این‌که در این مدت، سه هزار و ۶۰۰ بیمار در این مراکز تحت نظر بودند، اظهار کرد: همه خدمات به جز خدمت دارو که طبق بیمه محاسبه می‌شود، رایگان است، این امر رضایت مردم را نیز به دنبال داشته که به کنترل صف‌های تشکیل شده برای دارو نیز کمک کرده است.

ذاکریان با بیان این‌که در حال حاضر ۷۰۰ نفر برای همیاران سلامت ثبت نام کردند که باید آموزش دیده و برای خدمت تقسیم شوند، گفت: در حال حاضر در هر شیفت بین ۴۵ تا ۶۰ نفر در سه بیمارستان امام رضا (ع)، قائم و هاشمی‌نژاد حضور دارند.

وی یادآور شد: موضوع همیاران سلامت مربوط به امروز و شرایط فعلی نیست بلکه از ابتدای شیوع کرونا تشکیل شدند، از اسفند ۹۸، ۲۵ نفر در بیمارستان شریعتی فعال بودند، بعد به بیمارستان امام رضا (ع) توسعه پیدا کرد و در مواقع نیاز نیز ادامه داشت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا