شهرستان ها

واگذری «خانه حاج آقا علی» به بخش خصوصی ظرف ۶ ماه آینده

رفسنجان – مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور گفت: امیدواریم طی ۶ ماه آینده بنای بزرگترن خانه خشتی جهان به بخشی خصوصی واگذار و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی میرزایی ظهر شنبه در بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد رفسنجان ضمن اشاره به مساحت ۱۴ هزار مترمربعی این بنا اظهار داشت: خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان محسوب می‌شود که حدود ۷ هزار متر مربع اعیانی دارد.

وی بیان کرد: این بنا در سال ۱۳۸۷ طبق مصوبه هیئت وزیران و متعاقباً در سال ۱۳۸۹ حق بهره برداری از آن پس از بررسی‌ها و پی گیری ها، به این صندوق واگذار شده بود.

میرزایی ادامه داد: ضمن هزینه‌هایی که در دوران طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ۱۳۹۴ انجام شد به دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

وی تصریح کرد: متعاقباً سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی بنا اقدام کرده بود و امروز در شرایطی این بنا را مشاهده می‌کنیم که نه بهره برداری دارد و نه از شرایط خوبی در حوزه مرمت برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دو هفته قبل تفاهم نامه‌ای با سازمان امور خیریه امضا کردیم تا بتوانیم با همکاری بین بخشی مسئله‌ای که مشابه این بنا و هزاران بنای دیگر در کشور به دلیل موضوعات درون بخشی مسکوت مانده مرتفع شود.

میرزایی گفت: امیدواریم که طی ۶ ماه آینده بنای بزرگترن خانه خشتی جهان را به بخشی خصوصی واگذار و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا