شهرستان ها

وجود ۶۰۰ حافظ قرآن کریم در مدارس صدرا کشور

سنندج- رئیس سازمان مدارس صدرا کشور گفت: آموزش قرآن در مدارس صدرا از اولویت ها بوده و هم اکنون ۶۰۰ دانش‌آموز در این مراکز آموزشی حافظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام میرحامد تقدیری در نشست هم اندیشی با مدیران مدارس صدرا کردستان اظهار کرد: در سازمان صدرا بخشی از مشکلات استان‌ها به دلیل عدم اطلاع مدیران از فعالیت این مدارس است که باید با توجیه مدیران مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان صدرا سازمانی راهبر است، افزود: بر اساس اساسنامه نیروی مدارس صدرا برعهده مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس صدرا کشور خاطر نشان کرد: بر اساس قانون مدارس می‌توانند فوق برنامه بگیرند که به معنای کلاس اضافه نیست.

حجت‌الاسلام تقدیری در خصوص کنکور دانش‌آموزان مدارس صدرا اعلام کرد: دانش‌آموزان مدارس صدرا با گذراندن چند کتاب بیشتر امکان شرکت در رشته علوم انسانی را نیز دارند.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد دانش‌آموزان صدرا که در کنکور سراسری قبول شده‌اند در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده‌اند، افزود: ۱۳ درصد خروجی مدارس صدرا طلبه می‌شوند و اغلب دانش‌آموزان مدارس صدرا در رشته‌های دیگر دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام تقدیری بیان کرد: داشتن خلاقیت در مدارس صدرا راهی برای برون رفت از مشکلات مالی است که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان صدرا در راه‌اندازی غرفه‌هایی استفاده کرد.

وی راه‌اندازی اردوهای تربیتی و آموزشی، برای مدارس صدرا در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را مؤثر خواند و گفت: اردوها می‌تواند خلاقیت و ایجاد ایده را در دانش‌آموز تقویت کند.

رئیس سازمان مدارس صدرا کشور اضافه کرد: دختران حاج قاسم در تمام مدارس صدرا فعال هستند که در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی شرکت می‌کنند و مدارس استان کردستان نیز باید در معرفی دختران حاج قاسم فعال شوند.

حجت‌الاسلام تقدیری با تأکید بر ارتقای توانایی‌های آموزشی مدارس صدرا با استفاده از اساتید برجسته در فضای مجازی افزود: علاوه بر دروس علوم معارف اسلامی سعی بر این است تا رشته علوم انسانی نیز در مدارس صدرا دایر شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس صدرا کشور حافظ قرآن کریم هستند، بیان کرد: باید آموزش قرآن در مدارس صدرا اولویت فعالیت‌های آموزشی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اعلام کرد: بررسی وضعیت مدارس صدرا و میزان پیشرفت آموزشی و کیفیت آموزش نیاز به حضور مسئولان مدارس صدرا کشور در استان دارد و امروز این مهم تحقق یافته که امیدواریم به حل مشکلات منتهی شود.

وی افزود: چندگانگی در تصمیم گیری و حمایت مدارس صدرا بر اساس قوانین و ضوابط آموزش خواسته یا ناخواسته آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند و باید زمینه کاهش مشکلات را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عباس عبدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه نیز در این نشست گفت: سعی شده از مجامع دانش‌آموزی مدارس صدرا حمایت شود اما به دلیل کم بودن اعتبارات کافی نبوده است.

وی بیان کرد: حضور روحانی در مدارس صدرا نیز نیاز به تأمین اعتبار دارد اما باید مشخص شود که اعتبار جذب روحانیون مدارس صدرا توسط مدارس باید پرداخت شود یا اعزام و استقرار سازمان تبلیغات باید بپردازد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار نیز در این نشست اذعان کرد: مدارس صدرا نیازمند داشتن طلبه تمام وقت هستند و اکنون مدارس صدرا بیجار به این لحاظ مشکل دارند و نیازمند توجه هستند.

وی با تأکید بر تقویت دبیرستان‌های صدرا به لحاظ نیرو و امکانات اعلام کرد: رفع مشکلات مدارس صدرا منجر به بازدهی بهتر در تربیت دانش آموزان موفق خواهد بود.

در این نشست مدیران مدارس صدرا در شهرستان بیجار و قروه بیان کردند: مشکلات مالی از جمله مشکلات مدارس صدرا است که نیاز به توجه دستگاه‌های متولی از جمله سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش است.

وجود ۶۰۰ حافظ قرآن کریم در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%b5%d8%af%d8%b1%d8%a7'>مدارس صدرا</a> کشور

نیاز به نیروی پرورشی برای مدارس صدرا، نیاز به امکانات و تجهیزات و نیاز به نیروی خدمه در مدارس صدرا از دیگر خواسته‌های مدیران مدارس صدرا در این نشست بود.

در حال حاضر چهار مدرسه دخترانه و پسرانه صدرا در شهرستان‌های بیجار و قروه استان کردستان فعال هستند.

در این جلسه از مدیران مدارس صدرا، مدیرکل و معاون اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان و همچنین رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های بیجار و قروه از سوی حجت الاسلام تقدیری تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا