شهرستان ها

ورود به خراسان رضوی ممنوع شد

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۷ مرداد ماه تا اطلاع ثانوی از ورود همه خودروها در چهار مسیر جاده‌ای گناباد، فیض‌آباد، قوچان و سبزوار جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در برنامه «اشاره» سیمای خراسان رضوی با بیان این‌که ورودی‌های استان به روی همه خودروها بسته است، اظهار کرد: این اقدام به دنبال اجرایی شدن طرح ممنوعیت سفر به خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این ممنوعیت با تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت کشور حاصل شده است، اضافه کرد: نیروی انتظامی با استقرار در مبادی ورودی و خروجی استان، متناسب با این طرح اعمال قانون می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: از ۱۷ مرداد ماه تا اطلاع ثانوی از ورود همه خودروها در چهار مسیر جاده‌ای گناباد، فیض‌آباد، قوچان و سبزوار جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که هیچ خودرویی اجازه ورود به خراسان رضوی را ندارد و مجوز ترددی برای هیچ خودرویی صادر نخواهد شد، گفت: در بخش هوایی و ریلی نیز به مدت ده روز ظرفیت‌ها به میزان ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت زیرا بخشی از ورود به شهر توسط ناوگان ریلی و هوایی صورت می‌گیرد، هم‌اکنون روزانه ۷۰ رام قطار به مقصد مشهد در حرکت است و بیش از ۲۰۰ پرواز در هفته در فرودگاه شهید هاشم‌نژاد مشهد انجام می‌شود.

معتمدیان با اشاره به کاهش سفر و ضریب اشغال مراکز اقامتی در مشهد با طرح ممنوعیت سفر به مشهد، تصریح کرد: کاهش ورودی‌ها به مشهد و خراسان رضوی مهم‌ترین راهکار کاهش بار بیماری کرونا در این استان است که طی هفته گذشته در این راستا پیگیری و اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی با بیان این‌که مدیریت کرونا در استان، اختیار اعمال تعطیلی نداشت، یادآور شد: شرایط حاد مشهد و خراسان رضوی از نظر تعداد بالای مبتلایان با نامه‌نگاری و پیگیری‌های زیاد به اطلاع مسئولان رسید و درخواست تعطیلی استان اکنون عملی شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا