شهرستان ها

ورود موقت کالا به گمرک زنجان ۴۳ درصد رشد دارد

زنجان-مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: طی سال گذشته ورود موقت ۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳ رصد رشد دارد.

سید میر هاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر به آمار صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته صادرات کالا از گمرک استان ۲۷۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۱ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: صادرات کالا هم از نظر وزنی هم بیش از ۱۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان به آمار واردات کالا از استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته همچنین ۴۱۱ میلیون دلار وارد کالا بوده که نظر ارزشی ۱۹ درصد رشد دارد و از نظر وزنی هم ۴۵۳ هزار تن بوده که از نظر وزنی هم بیش از ۳۰ درصد رشد دارد.

احمدی تاکید کرد: همچنین طی سال گذشته ورود موقت ۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳ رصد رشد دارد و از نظر وزنی هم ۲۷۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: در امد گمرک استان طی سال گذشته هم ۲۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ ۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عمده کالاهای صادراتی استان را شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه وسبزیجات و پارچه‌های نبافته اعلام کرد و ابراز داشت: عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیرچوب -کاغذ یا مقوای بازیافتی، نخ پلی آمید- نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پلی پروپیلن-پودرجاذب، ترانسفورماتور – دژنکتور و تنظیم کننده ولتاژ، کاغذ سیگار-کاغذ تحریر-کاغذ کرافت وتیشو، ورق فولادی، ریسمان- طناب‌ها و کابل‌ها و الیاف سنتتیک بوده است.

امار

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا