شهرستان ها

وزارت نفت وضعیت کهگیلویه و بویراحمد را بازنگری کند

یاسوج- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وزارت نفت باید وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت ویژه مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در گفتگو با شبکه استانی دنا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: این سختی‌ها و شرایط نامطلوب زیبنده استانی با چنین ظرفیت‌هایی نیست.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی و جنگل تشکیل می‌دهد، گفت: ۲۵ درصد صادرات نفتی کشور از این استان تأمین می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: مشکلات و موانع زیادی برای توسعه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این استان از مشکلات بزرگی مانند توسعه نیافتن محورهای مواصلاتی، نیمه کار ماندن طرح‌های بزرگ، بیکاری، نبود زیرساخت‌های کشاورزی، باغداری و گردشگری رنج می‌برد.

وی افزود: باید بازیابی امکان آبی و بهره مندی از این نعمت خدادادی در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد، استانی چهارفصل با ظرفیت‌های عظیم جنگلی، نفت و گاز و گردشگری بوده و در کشور ده‌ها میلیون هکتار زمین وجود دارد که ما می‌توانیم از طریق تعاونی‌ها با شیوه‌های آبیاری‌های نوین آنها را به تولید برسانیم.

وی افزود: کمبود منابع مالی در کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد و بنده با همه وجود راهکارهای توسعه این استان را در دستور کار قرار می‌دهم.

زاکانی اظهار داشت: باید ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به مردم و سرمایه گذاران معرفی شود و با معرفی این ظرفیت‌ها می‌توان با جذب سرمایه گذار تولیدات این استان را افزایش و به تبع آن میزان بیکاری را کاهش داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا