شهرستان ها

وزارت نیرو برای لوله‌گذاری ۸ کیلومتر آب شرب گرمسار موافقت کرد

گرمسار- نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس از موافقت وزارت نیرو برای لوله‌گذاری هشت کیلومتر آب شرب گرمسار خبر داد و گفت: برای این طرح ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای اداری گرمسار به میزبانی سالن جلسات شهید صبوری گرمسار ضمن اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو و بهداشت بابیان اینکه مسئله آب شرب گرمسار به یک معضل و حرکت دست‌نیافتنی تبدیل‌شده بود، ابراز داشت: لوله‌گذاری ۱۵ کیلومتر مسیر سال‌ها در دل خاک اجرا و بلااستفاده مانده و شرکت پیمانکار کار را رها کرده بود.

وی ضمن بیان اینکه از ورودی گرمسار مرز استان ۲۳ کیلومتر مسیر وجود دارد که باید هشت کیلومتر دیگر آن لوله‌گذاری شود، ابراز داشت: توانستیم وزیر نیرو و آبفا را مجاب کنیم تا بااعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان در حوزه لوله‌گذاری فاز اول ورودی گرمسار و از خروجی استان در تهران به‌عنوان فاز دوم ۲۲ کیلومتر انجام شود.

کلید خوردن ۲ پروژه بزرگ در گرمسار

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه در این نشست بنا شد لوله‌گذاری اجرا شود تا مردم از آب پیش‌تصفیه خانه و پس‌تصفیه خانه بدون املاح معدنی بهره‌مند شوند، ابراز داشت: این طرح طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود و امیدواریم به سمتی گام برداریم تا آثار و برکات طرح به‌زودی عملیاتی شود.

مطهری بابیان اینکه ۸۰ درصد کار تصفیه‌خانه گرمسار اجراشده است که این نیز آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در این نشست ۲۰ میلیارد تومان به مجموعه آبفای استان تخصیص داده شد که می‌بایست به‌صورت پیمانکاری و مناقصه کار عملیاتی شود و درمجموع کار ارزشمندی است.

وی بابیان اینکه از پتانسیل وزرا باید استفاده کرد که در این راستا دو پروژه بزرگ شامل مجموعه شش هزار رأسی آب بااعتبار ۱۱ میلیارد تومان و ایجاد بندر خشک در منطقه کلید زده شد، افزود: در این نشست همچنین پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب نیز برای فاضلاب تخصیص داده‌شده است.

تخصیص دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه بودجه سال ۹۸ منطقه بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان بود، ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده طی سال جاری توانستیم ۳۴۰ میلیارد تومان برای منطقه اعتبارنامه کسب کنیم.

مطهری بابیان اینکه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون به مجموعه شهر برای مشاغل خانگی تخصیص داده شد که باید هدف‌گذاری شود، تصریح کرد: سهم جهاد، صمت، میراث، ارشاد و غیره مشخص شود و طرحی که برای منطقه مؤثرتر هست با مجموعه نظارتی اجرا و خروجی کار گرفته شود.

وی به دیدار خود با وزیر بهداشت نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۵۵ درصد صنعت در آرادان و گرمسار وجود دارد لذا واکسیناسیون تمام نیروهای کارگری واحدهای صنعتی توسط وزارت بهداشت داده شد و طبق قرار هفت هزارتا شش هزار دوز واکسن تخصیص داده می‌شود همچنین پیرامون گرانی دارو که کمرشکن شده گلایه‌ها به گوش ایشان رسانده شد.

عضو خانه ملت اضافه کرد: طبق نشست با کمیسیون تلفیق و برنامه‌وبودجه قول تعریض جاده گرمسار-آرادان، تعریض جاده ایوانکی و اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی برای جاده سیمین دشت گرفته شد که آثار و برکات این نشست‌ها به زوری مشخص می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا