شهرستان ها

وزش بادهای جنوبی در استان بوشهر/ شرجی و رطوبت هوا افزایش می‌یابد

بوشهر – کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا پایان هفته با وزش بادهای جنوبی، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با کاهش سرعت وزش بادهای شمال غربی در سواحل استان، از عصر امروز تا اواخر هفته در اغلب ساعات وضعیت دریا به نسبت آرام است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان هفته با وزش بادهای جنوبی، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت و طی این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده در استان آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی و به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل نواحی شمالی، شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی افزود: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل نواحی شمالی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت دو و ۳۴ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰ و ۱۴ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۵ و ۱۹ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۹ و ۵۲ دقیقه خواهد بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا