شهرستان ها

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

به دنبال بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت از روز سه شنبه کار سوخت‌گیری دستی در استان‌های مختلف کلید زده شد، هم اکنون عمده پمپ های بنزین به مدار برگشته اند و پیگیری برای رفع مشکل ادامه دارد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشورمان از ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه به دلیل حمله سایبری با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم رقم زد.

این امر موجب ایجاد صفوف طولانی و ازدحام در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت شد، اما ساعاتی بعد از حادثه کار سوخت‌گیری دستی و آفلاین در شهرهای مختلف کشور کلید زده‌شده است. با تلاش و پیگیری کارشناسان جایگاه سوخت عمده پمپ‌های جایگاه‌ها آفلاین یا دستی شدند تا مردم بتواند بدون کارت سوخت سوخت‌گیری کنند.

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در آخرین اظهارنظر طی امروز صبح گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز ۲ هزار و ۸۰۰ جایگاه در سراسر کشور به‌صورت آفلاین فعال‌شده و سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت فعال‌شده‌اند، افزود: حدود ۲۴۰ جایگاه نیز به‌صورت سامانه‌ای راه‌اندازی شده و در این جایگاه‌ها عرضه سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند و به‌صورت سهیم‌های نیز امکان‌پذیر شده است.

حدود ۲۴۰ جایگاه به صورت سامانه‌ای راه اندازی شده و در این جایگاه‌ها عرضه سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند امکان پذیر شده است

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا قبل از ظهر امروز همه جایگاه‌های سوخت کشور به مدار بازخواهند گشت.

جواد اوجی وزیر نفت هم شب گذشته در حاشیه بازدید از وضعیت سوخت‌رسانی جایگاه سوخت میدان فردوسی تهران با بیان اینکه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت محفوظ است و هیچ مشکلی درباره کارت‌ها نخواهیم داشت افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ‌گونه بحثی درباره افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. اوجی گفت: ذخایر سوخت بنزین به‌وفور است و از هفته‌های آینده صادرات بنزین به کشورهای همسایه آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از صبوری، همراهی و اعتماد مردم به وزارت نفت افزود: تلاش می‌کنیم حوزه امنیتی کارت‌های سوخت را نیز افزایش دهیم که مردم حتی در کوتاه‌مدت دچار مشکل نشوند.

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

مرکز ملی فضای مجازی هم در اطلاعیه‌ای گفت: ساعت ۱۱ صبح سه شنبه که جایگاه‌های سوخت از مدار خارج شدند، مرکز افتا، متولی امنیت سایبری زیرساخت‌های کلان، گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد. دستگاه‌های ذی‌ربط درحال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت‎رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی هم گفته است: حمله سایبری امروز به سامانه هوشمند سوخت از یک کشور خارجی با هدف اختلال در خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است. فیروزآبادی تاکید کرد: هنوز زود است برای اینکه اعلام کنیم این حمله از سمت کدام کشور و به چه صورت انجام شده است.

در این راستا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌های مختلف اسامی برخی جایگاه‌های سوخت در شهرهای کشور که به مدار سوخت‌گیری بازگشته‌اند را اعلام کرد.

در این گزارش جزئیات این جایگاه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. این گزارش توسط خبرنگاران مهر در جای‌جای کشورمان به‌صورت مستمر تکمیل و به‌روزرسانی خواهد شد.


جزئیات فعالیت جایگاه‌های سوخت در استان‌های کشور


سوخت گیری با کارت هوشمند در مازندران کلید خورد

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

سبحان رجب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از روز گذشته تلاش گروه‌های فنی برای رفع مشکل فنی در جایگاه‌های سوخت شروع شد، افزود: به دلیل اختلال نرم افزاری که در مرکز رخ داده بود، جایگاه‌ها غیرفعال شده بود و امکان سوخت رسانی نبود.

وی ادامه داد: پس از بروز این مشکل با تشکیل کمیته ستاد بحران مقرر شد جایگاه‌ها از سیستم سامانه هوشمند خارج شوند تا عرضه سوخت به صورت مکانیکی ممکن شود.

وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه کار گروه‌های فنی آغاز شد و اکنون آرامش در جایگاه‌ها برقرار شده است.

رجب پور با تاکید براینکه مردم به شایعات مبنی بر گرانی بنزین و غیره توجه نداشته باشند، افزود: با تلاش بی وقفه واحدهای عملیاتی از بامداد امروز عرضه سوخت با کارت هوشمند در ۹ جایگاه آغاز شد.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی ساری گفت: کارکنان شرکت در حال بررسی وعیب یابی دستگاه‌های هوشمند سوخت هستند و این مشکل در حال رفع شده است.

حدود ۱۸۰ جایگاه عرضه سوخت در مازندران فعالیت دارد.


۴۲ جایگاه عرضه سوخت در منطقه زاهدان راه اندازی شد

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

ابراهیم پور یزدانی اظهار داشت: منطقه نفتی زاهدان دارای ۷۳ جایگاه است که تاکنون ۴۲ جایگاه به صورت دستی راه اندازی شده است.

وی گفت: ۲۱ جایگاه در سطح شهر زاهدان داریم که تاکنون ۲۰ جایگاه راه اندازی شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان افزود: هم اینک هشت جایگاه در سراوان، پنج جایگاه در خاش و هفت جایگاه در زابل راه اندازی شدند.

وی بیان کرد: تمامی پرسنل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در حال انجام وظیفه برای رفع این مشکل هستند.


۴۰ جایگاه پمپ بنزین در گلستان فعال شد

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

عیسی افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از ۷۵ جایگاه پمپ بنزین که روز گذشته در گلستان دچار اختلال شده بود هم اکنون ۴۰ جایگاه فعالیت خود را از سر گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گلستان افزود: همکاران ما در حال تلاش هستند که تا تمام جایگاه ها را امروز وارد مدار کنند.

طبق گفته وی در هیچ شهرستانی مشکلی در خصوص بنزین نداشته و افراد می توانند با نرخ آزاد بنزین دریافت کنند.

افتخاری اسامی برخی از جایگاه های فعال را چنین اعلام کرد: ۱۷ شهریور، استرآباد، سامان، مطهری، قائم، کوثر، شهید سلطانی، درازگیسو، جرجان، شهریار و روشن آباد در شهرستان گرگان، اوشیدا، میلاد و ثامن الحجج در شهرستان علی آبادکتول، پوری، قلعه جیق، خندان و شیرمحمدلی در آق قلا، تمیشه، مقدم، عرفان و عقیل مازندرانی در کردکوی، عابدی در بندرگز، پالایش نفت تبریز ۲ و نگین گلستان در گنبدکاووس.

گفتنی است پیش از ظهر سه شنبه سامانه هوشمند سوخت در پمپ بنزین های کشور دچار اختلال شدند.


فعالیت ۴۰ جایگاه سوخت در البرز از سر گرفته شد

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

با بازگشایی جایگاه‌های یاشار، نظرآباد، سفیر، سادات، طالقان، امیرکبیر جاده چالوس، ماهدشت، البرز، عیدی، نمونه هشتگرد، هجرتی، تنکمان، ولیعصر، شهر جدید هشتگرد، علی، ایران زمین، قدس، علیرضا و طاوسیه شمار جایگاه‌هایی که در سراسر استان البرز به مدار خدمت‌رسانی بازگشته است به ۴۰ جایگاه رسید.

پیش از این جایگاه‌های عرضه سوخت یموت در کرج، یاشار در طالقان، ورودی نظرآباد و نظرآباد، حسن‌آباد، مرکزی، گوهردشت، مارلیک، عظیمیه، نور، حصارک، قزلحصار، حافظیه، ارین، تیکمداش، مهرشهر، برادران حسینی، امامزاده طاهر، «ری زمین» جاده چالوس، توحید و پاسارگاد بازگشایی شده بودند.

در تمامی این جایگاه‌ها فعلاً سوخت‌گیری با نرخ آزاد انجام می‌شود.


تمام جایگاه‌های سوخت استان مرکزی تا عصر به مدار عرضه بازمی گردند

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

سعید جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا کنون ۶۰ درصد از جایگاه‌های سوخت در استان مرکزی به مدار عرضه سوخت بازگشته‌اند و پیش بینی می‌شود تا عصر مشکل در کل استان برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به هیچ وجه کمبود سوخت نداریم و مشکلی در فعالیت جایگاه‌های سوخت رسانی استان در مراکز شهرستانها و محورهای مواصلاتی وجود ندارد و مردم می‌توانند برای دریافت سوخت اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی تصریح کرد: گرانی بنزین از اساس شایعه است و با برطرف شدن نقص سامانه سوخت، مردم می‌توانند با کارت سوخت و نرخ دولتی سوختگیری کنند.

جمشیدی گفت: پیگیر حل مسئله سامانه توزیع سوخت از طریق وزارتخانه و تهران هستیم و امیدواریم این مشکل بزودی مرتفع شود.

گفتنی است در استان مرکزی ۹۷ و در مرکز استان ۸ جایگاه سوخت رسانی وجود دارد.


۲۶ جایگاه سوخت در ایلام فعال شد

وضعیت عرضه سوخت در سراسر کشور/ چه تعداد جایگاه به مدار برگشتند؟

علی اصغر چاغروندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۴۸ جایگاه سوخت در سطح استان تا به این ساعت ۲۶ جایگاه فعال شده است.

وی گفت: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان عرضه سوخت مهیا است.

چاغروندی افزود: با توجه به اینکه سامانه هوشمند سوخت از نظر نرم افزاری دچار نقص شده، تا رفع نقص سامانه عرضه سوخت همچنان به صورت آزاد و دستی است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام عنوان کرد: تا زمانی هم که سامانه هوشمند کاملاً رفع ایراد نشود این سامانه همچنان به صورت دستی برقرار است.

وی افزود: سهمیه سوخت مردم بر روی کارت‌های آنان همچنان محفوظ است، به محض راه اندازی سامانه می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند.


گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است…

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا