شهرستان ها

وضعیت فوق بحرانی کرونا در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل وضعیت کرونای دلتا در استان اردبیل را فوق بحرانی اعلام کرد و گفت: رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین آمده و عادی انگاری بین مردم رواج پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل اکبر بهنام جو عصر جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: متأسفانه با ورود کرونا از نوع دلتای هندی به استان اردبیل وضعیت استان به مرز تعطیلی کامل رسیده و هشدار فوق بحرانی برای این وضعیت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کرونا کاملاً سیر صعودی در استان دارد افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ نفر بستری در سطح استان اعلام شده که علاوه بر بستری‌های موجود در بیمارستان‌ها باید برای بستری‌های جدید نیز تخت مهیا کنیم که کار بسیار سخت و برای کادر درمان طاقت فرسا است.

استاندار اردبیل ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین آمده و عادی انگاری بین مردم رواج پیدا کرده است و مردم باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به پیک‌های گذشته به نمایش بگذارند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت همکاری را با عوامل بهداشت و درمان داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در معابر و اماکن عمومی شهر میزان رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک به حداقل رسیده است تصریح کرد: وضعیت استان بسیار خطرناک شده و در حال حاضر ۷۶۹ نفر در تخت‌های بیمارستانی بستری شده‌اند و بیش از ۷۰۰ نفر ویزیت موقت شده مجدداً به خانه‌های خود بر می‌گردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا