شهرستان ها

وقف یکی از راه های انفاق است

رودسر- امام جمعه رودسر با اشاره به مغفول ماندن سنت حسنه وقف گفت: وقف یکی از راه های انفاق و کمک کردن به نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم طرح قرار دوازدهم اداره کل اوقاف به مناسبت هفته وقف در رودسر با بیان اینکه عمل به مفاهیم قرآنی بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: تنها تلاوت قرآن و درک مفاهیم قرآنی برای ما حائز اهمیت نیست بلکه باید مفاهیم و مضامین قرآنی را در زندگی به صورت عملی به کار ببریم.

وی افزود: یکی از مهمترین مفاهیم قرآنی این است که هر چیزی که از سوی خدا در اختیار انسان‌ها قرار گرفته است، متعلق به خداست و خداوند در قرآن می‌فرماید که از این اموالی که در اختیار شما قرار دارد من سهمی دارم و باید آن را به من برگردانید و نحوه برگرداندن این سهم به خداوند متعال، انفاق به بندگان ضعیف و فقیر خداوند است و آیات بسیاری در این زمینه در قرآن ذکر شده است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: یکی از راه‌های انفاق، وقف است که متأسفانه در جامعه امروزی، به وقف آنچنان که باید پرداخته نشده است و این در حالی است که ثواب عمل نیکوی وقف برای شخص واقف بسیار ارزشمند و والا است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رقبات شهرستان رودسر توسط افراد نیکوکار وقف شده است، گفت: این رقبات که توسط واقفان در گذشته‌های دور اهدا شده توسط افراد کم برخوردار شهرستان تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است و از مزایای این موقوفات جامعه بهره مند شده است.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه فرد مسلمان و متقی باید به برادر دینی خود توجه داشته باشد، اضافه کرد: در قرآن و روایات موکدا ذکر شده که یک فرد دیندار باید از حال و احوال برادر دینی خود آگاه باشد و از فقرا و نیازمندان دستگیری کند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: امیدوارم که همگی ما بتوانیم در مسیر ثواب گام برداریم و گره از مشکلات دیگران بگشاییم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا