شهرستان ها

ولایت‌پذیری درس نخست قیام کربلا/عاشورا مهم‌ترین روز تاریخ است

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به درس ولایت پذیری در قیام کربلا، گفت: عاشورا مهم‌ترین روز تاریخ است.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واقعه عاشورا صحنه نبرد حق و باطل است و این تقابل در طول تاریخ همواره ادامه دارد.

وی افزود: نبرد محور مقاومت اسلامی با جریان‌های انحرافی و تکفیری مانند داعش تداعی‌گر نبرد حق و باطل در دنیای امروز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: امام حسین (ع) با امر به معروف و نهی از منکر خود در روز عاشورا سبب احیا ارزش‌های اسلامی و آگاهی مردم زمانه خود و نسل‌های آینده بشریت شدند و امروز نه تنها محبین اهل بیت (ع) بلکه تمام انسان‌ها ارزش خود را از فرهنگ عاشورا می‌گیرند.

احمدی بیان کرد: یکی دیگر از درس‌های قیام عاشورا ولایت پذیری بوده که نمونه کامل آن حضرت عباس (ع) است و ایشان لحظه‌ای امام زمان خود را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا، گفت: حضرت زینب (س) با وجود مصائب بسیار و غم از دست دادن برادران با صبر خود توانستند نهضت عاشورا را ادامه دهند و جریان باطل را در کوفه و شام رسوا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: درس‌های عاشورا باید توسط سخنرانان و واعظان در جامعه بیان شود و نباید اجازه داد این معارف دچار انحراف شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا