شهرستان ها

ویژه برنامه‌های سی‌امین هفته کتاب در اردبیل آغاز شد

اردبیل-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ویژه برنامه‌های سی امین هفته کتاب از امروز تا ۲۷ آبان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلی‌زاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه‌های سی امین هفته کتاب از امروز تا ۲۷ آبان با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل آغاز شد.

وی با اشاره به تدارک اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف ترویجی، مسابقه کتابخوانی نقد و بررسی و رونمایی و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی و کتابخوانی به تمام اقشار مردم است، گفت: علاوه بر ایجاد بخش‌های کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه، ارائه خدمات مرجع مجازی و مخازن کتاب، بخش روشندلان و بخش ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل باهدف ارائه خدمات کتابخانه‌ای به تمام نابینایان و ناشنوایان در سطح استان راه‌اندازی شده و استفاده این قشر از خدمات ارائه شده روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

رضاقلی‌زاده زنان خانه‌دار را از مخاطبان دیگر کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تربیت کودکان کتابخوانی برنامه‌های متنوعی با حضور مادران و زنان خانه‌دار در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی همچنین بر لزوم حضور خیرین برای توسعه ابنیه فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: موسسات فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز اقدامات قابل توجهی در توسعه بناهای فرهنگی و کتابخانه‌ای انجام داده‌اند و امیدواریم برای رفع محرومیت فرهنگی از مناطق حاشیه شهرها و روستاها زمینه مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز بیش از پیش فراهم شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا