شهرستان ها

٧٠ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی واکسن زدند

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به واکسیناسیون ٧٠ درصدی دانش‌آموزان ١٢ تا ١٨ ساله استان، مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان ماه به‌صورت حضوری فعال می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمعلی خدابنده در مراسم افتتاحیه دبیرستان خیرساز زنده‌یاد قاضی قوچان، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به لحاظ کمیت و کیفیت پروژه‌های احداثی در سطح کشور پیشتاز هستند.

وی با اشاره به آغاز به کار مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال ١٣٧٠ در استان خراسان رضوی، ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار ۶٠٠ خیر نیک‌اندیش عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هستند که در سال‌های اخیر نیز شاهد حضور پر رنگ بانوان خیر در امر پسندیده مدرسه‌سازی بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان ۴/٣ مترمربع است، این در حالی است که این میانگین در سطح کشور ۵/٣ متر مربع است که پیش‌بینی استاندارد فضای آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ٨ / ٣ متر مربع است.

وی بیان کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جاری، یک هزار و ٣۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر نیز بیش از ۵۰۰ پروژه در سطح استان در حال اجرا است.

خدابنده خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار جوامع با توجه ویژه به آموزش و پرورش ایجاد می‌شود از این رو تربیت نسلی مؤمن، صادق، قانون‌مدار و درست‌کار، نیازمند توجه ویژه به مدرسه و فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

وی افزود: همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس، در جهت جلوگیری از وقفه آموزشی و استمرار فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان زحمات زیادی کشیدند که شایان تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این‌که با افزایش آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان روبرو هستیم، گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود نسبت به شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اقدام کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به واکسیناسیون ٧٠ درصدی دانش‌آموزان ١٢ تا ١٨ ساله استان، مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان ماه و مدارس متوسطه اول استان از ابتدای آذرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند نمود.

خدابنده با بیان این‌که توجه به عدالت آموزشی یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی است، افزود: حدود ۴٧ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان قوچان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا