شهرستان ها

٨ برابر نیاز شهر شیراز واحد صنفی داریم

شیراز- رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: براساس آمارهای به دست آمده بالغ بر ۸ برابر نیاز شهر شیراز، واحد صنفی در این کلان شهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود هاشمی ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی کشور در شیراز بیان کرد: بر خلاف وعده‌هایی که مسئولین تاکنون ارائه کرده‌اند اصناف تا کنون هیچ‌گونه تسهیلاتی کرونایی دریافت نکرده است این در حالی است که با توجه به عدم حمایت مسئولان از واحدهای صنفی عرضه کننده نباید انتظار داشت که در دوران پس از کرونا شاهد ورشکستگی واحدهای عرضه کننده نباشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تمامی مشکلاتی که در واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و واحدهای صنفی وجود داشته و تاکنون هیچکدام یک از واحدهای صنفی نسبت به تعدیل نیرو یا تعطیلی اقدام نکرده‌اند بلکه همواره در تلاش بوده تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف کند.

هاشمی در ادامه متذکر شد: ۹۵ درصد واحدهای صنفی در سطح شهر شیراز پس از شیوع ویروس کرونا با این مشکل مواجه بوده‌اند و تنها ۵ درصد از واحدهای صنفی بوده‌اند که با توجه به شیوع کرونا در فعالیت آنان خللی ایجاد نشد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه واحدهای صنفی اگر موازی‌کاری از بین نرود شاهد خواهیم بود که واحدهای صنفی برای دریافت مجوز با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان تاکید کرد: بر اساس آمار گرفته شده بالغ بر ۸ برابر نیاز شهر شیراز واحد صنفی در این کلان شهر وجود دارد این در حالی است که بیش از ۱۰ سال است مقرر شده تا شهرک‌های صنفی در شیراز ایجاد شود که تاکنون نسبت به این جاده شهرک‌های صنفی نتوانسته‌ایم به دستاورد مناسبی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: ۴ شهرک صنفی در سطح شهر شیراز کاملاً و بر زمین مانده و پیشرفت فیزیکی آنان صفر درصد است که این موضوع نشان دهنده آن است که دولت اعتماد به بخش خصوصی ندارد و اگر می‌خواهد شاهد رشد بخش خصوصی باشد باید مدیریت بخش خصوصی توسط بخش خصوصی انجام شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا