شهرستان ها

پارک جنگلی ۱۴۷ هکتاری تلار در قائمشهر افتتاح شد

قائم شهر- مجموعه گردشگری، تفریحی، توریستی، اقامتی پارک جنگلی تلار به عنوان قطب گردشگری مازندران در شهرستان قائمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالح زاده شهردار قائمشهر بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح این مجموعه در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه گردشگری پارک جنگلی تلار با وسعت ۱۴۷ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط شهرداری احداث و تجهیز شد.

وی افزود: این پارک جنگلی در سنوات قبل جز حریم شهری قائمشهر محسوب نمی‌شد که در بازنگری طرح جامع شهری به سرانه‌های گردشگری، خدماتی رفاهی و فرهنگی شهرستان قائمشهر اضافه شد.

صالح زاده ضمن قدردانی از استاندار مازندران، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، امام جمعه، دادستان، منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و همه کسانی که برای ساماندهی این مجموعه زحمت کشیدند، عنوان کرد: منطقه بی‌نظیر و نمونه گردشگری پارک تلار قائمشهر می‌تواند در خدمت همه هموطنان عزیز قرار بگیرد.

صالح زاده با بیان اینکه در این مجموعه، امکانات ویژه‌ای برای تفریح و اسکان مسافران و گردشگران فراهم شده است، گفت: همه این امکانات با محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی داشته و بدون قطع حتی یک درخت با ادامه فعالیت طبیعت، احداث شده است.

وی افزود: محیط کل جنگل دیوار شد و متصرفین آن خلع ید شدند و همچنین به صورت کنترل هوشمند همه قسمت‌های پارک جنگلی برای جلوگیری از قطع درختان کنترل می‌شود. صالح زاده از احداث خدمات آتش نشانی در این پارک خبر داد و گفت: علاوه بر ساخت ساختمان آتش نشانی از موتورهای چهار چرخ اطفای حریر برای مواجهه با آتش سوزی در جنگل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فروشگاه‌های خدماتی و صنایع دستی و نمایشگاه‌های بومی سنتی در مسیر پیاده روی در جنگل تلار احداث شده است.

وی همچنین یادآور شد پنج کیلومتر جاده سلامت احداث ۲۰ کمپ اقامتی مبله برای گردشگران، سیستم‌های آفرود چهار چرخ با همه امکانات برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شده است.

وی با اشاره به احداث مجتمع پذیرایی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۲ طبقه شامل رستوران، کافه فست فود، نمازخانه و سرویس بهداشتی اقزود: احداث بزرگترین جاده سلامت جنگلی کشور به طول ۵ کیلومتر شامل ست‌های ورزش‌های همگانی، نیمکت‌های فانتزی، تیرهای روشنایی پیست موتورهای برقی، دوچرخه‌های کوهستان و باند پیاده روی، احداث ۳۰۰ پله طراوت و بازارچه سنتی، پیست آفرود در دو بخش بزرگسالان و کودکان، احداث هفت ایستگاه بازی کودکان در نقاط مختلف پارک، آلاچیق‌ها و سکوهای اقامتی از دیگر اقدامات شهرداری در فاز یک این مجموعه بی‌نظیر گردشگری، بوده‌است.

شهردار قائمشهر در ادامه این گفتگو از اشتغال به کار ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این پارک جنگلی خبر داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا