شهرستان ها

پاورلیفتینگ پرچمدار مقابله با دوپینگ است

ارومیه-رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ با بیان اینکه ازاولویت های پاورلیفتینگ مبارزه با دوپینگ است، گفت: در رشته های ورزشی مسئله دوپینگ مطرح است اما پاورلیفتینگ پرچمدار مقابله با دوپینگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، پاستون پاراژ بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با تاکید بر اینکه رشته ورزشی پاورلیفتینگ از جمله ورزش‌هایی است که به صورت جدی و محکم در مقابل دوپینگ قرار گرفته است بیان کرد: در گذشته مسئله دوپینگ در پاورلیفتینگ وجود داشته است اما خوشبختانه در حال حاضر وجود ندارد و این رشته پرچم دار مبارزه با دوپینگ است.

وی همچنین از برگزاری بازی‌های جهانی پاورلیفتینگ کشورهای اسلامی برای نخستین مرتبه در دنیا و در ایران خبر داد و گفت: ایده برگزاری مسابقات جهانی بانوان با پوشش اسلامی توسط ایران داده شده و در آینده، بانوان کشورهای مسلمان می‌توانند با پوشش اسلامی در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ افزود: پس فرصت و شانسی برای بانوان کشورهای مسلمان داده شده است که شاهد پیشرفت و رشد آنها باشیم و یکی از اهداف فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ، افزایش حضور بانوان در این رشته ورزشی است.

پاراژ با اشاره به امکانات آذربایجان‌غربی برای میزبانی این مسابقات که از پنج تا هشت مرداد در ارومیه برگزار می‌شود اظهارکرد: در بازدید از محل برگزاری مسابقات، شاهد قابلیت‌های بالای این استان در میزبانی مسابقات جهانی بودیم و با توجه به سابقه میزبانی مسابقات مهم بین المللی توسط ارومیه، توانمندی‌های مناسبی برای میزبانی از سوی این شهر پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشته ورزشی پاورلیفتینگ از جمله ورزش‌هایی است که به صورت جدی و محکم در مقابل دوپینگ قرار گرفته است بیان کرد: در گذشته مسئله دوپینگ در پاورلیفتینگ وجود داشته است اما خوشبختانه در حال حاضر وجود ندارد و این رشته پرچم دار مبارزه با دوپینگ است.

رئیس فدراسیون بین‌المللی پاورلیفتینگ خاطرنشان کرد: رسیدن به بازی‌های المپیک ابتدا با راه‌یابی به رقابت‌های قاره‌ای از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ یکی از اهداف فدراسیون است ضمن اینکه مبارزه با دوپینگ مهم‌ترین هدف فدراسیون بنا نهاده شده که با اعلام وادا “سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ” هم اکنون یکی از فدراسیون‌های برتر از این حیث به شمار می‌رود.

در ادامه رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا گفت: ارومیه شهر اخلاق و ادب و شهر شهیدان حمید و مهدی باکری است که برای آرامش و کیان میهن دفاع کردند.

فرشید سلطانی با بیان اینکه رشته پاورلیفتینگ از سال ۵۷ زیر نظر فدراسیون وزنه برداری در کشور آغاز به کار کرده است افزود: در گذشته کنترل دوپینگ در رشته ورزشی پاورلیفتینگ وجود نداشت اما هم اکنون افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا اظهار داشت: با وجود بیماری کرونا در دنیا و در ایران، اما آموزش‌های آنلاین پاورلیفتینگ ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خبری گفت: پاورلیفتینگ یک رشته ورزشی سهل الوصول بوده که مربوط به قشر خاصی نیست و با برگزاری مسابقات مربوط به این رشته ورزشی نیز چرخه اقتصادی فعال شده و استعدادیابی صورت می‌گیرد.

نصیرزاده افزود: در مسابقات جهانی که در مرداد ماه در ارومیه برگزار می‌شود، ورزشکاران کشورهای ایران، اوکراین، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، چین تایپه، کانادا و مغولستان حضور خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: هم اکنون ۳۲ کشور در آسیا و ۱۳۲ کشور در جهان عضو فدراسیون پاورلیفتینگ هستند و پنج کشور دنیا نیز در نوبت عضویت قرار دارند.

گاستون پاراژ صبح امروز با استاندار آذربایجان‌غربی نیز دیدار کرد و از امکانات شهر ارومیه از جمله سالن ۶ هزار نفری غدیر و دو باشگاه ورزشی بازدید کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا