شهرستان ها

پای زاینده‌رود به شعارهای انتخاباتی باز شد/تکرار وعده‌های کاغذی

اصفهان – در شرایطی که مردم اصفهان حدود یک هفته است که با قطعی گاه ۲۴ ساعته آب سر می‌کنند، پای کتاب‌های زاینده‌رود و وعده‌های سرسری در این ارتباط بار دیگر به کارزار انتخابات باز شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: شور و حال انتخاباتی در کشور این روزها گاه ساعت به ساعت اوج می‌گیرد، هر بار یک مسئله و مشکل اساسی از گوشه و کنار کشور سر برمی‌آورد و موضوع بحث داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌شود.

مهم‌ترین مطالبه مردم اصفهان

گرچه اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای است که این روزها در کشور جریان دارد، اما برای مردم اصفهان جریان دائمی زاینده‌رودی که بیش از ۹۲ درصد آن در اصفهان قرار دارد و مشخص نیست به چه دلیل سال‌های سال است قانون‌های مصوب در ارتباط با آن اجرایی نمی‌شود مهم‌تر است چراکه زاینده‌رود تنها به گردشگری و زیبایی اصفهان ارتباط ندارد، این رود دلیل اصلی شکل‌گیری استان اصفهان در قرن‌های گذشته و شاهرگ حیاتی اصفهان است، گرچه این روزها در همه دنیا گردشگری خود مهم‌ترین محور پیشرفت اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

طبیعی است رودخانه‌ای که خشکی آن کاملاً دست‌ساز و مدیون عدم اطاعت از قانون توسط مسئولان به دلیل ترس و یا بی‌کفایتی است، همیشه در تبلیغات داوطلبان جایگاه اصلی را داشته باشد، چراکه خشکی این رودخانه تمدن کهن اصفهان را درخطر نابودی قرار داده است، از یک سو کشاورزی که یکی از محورهای اصلی اقتصاد اصفهان است و دامداری و صنایع مرتبط با آن تحت تأثیر قرارگرفته است و از سوی دیگر فرونشست زمین این سرزمین کهن را تهدید می‌کند و آیا می‌توانیم بگذریم از قطعی آب در روزهای اخیر که برخی مناطق اصفهان ۲۴ ساعته است آن هم در شرایطی که گرمای ۴۰ درجه‌ای را در این استان تجربه می‌کنیم.

یکی از داوطلبان که مدتی استاندار اصفهان نیز بوده است از کتابی رونمایی کرد که پیش از کنار رفتن از این سمت، برای رفع مشکل زاینده‌رود ارائه کرده است و آن را نشانه‌ای از موفقیت راهکارهای خود در رفع دیگر مشکلات کشور برشمرد! جریان یافتن زاینده‌رود در کتاب داوطلبان!

بدین ترتیب زاینده رود مهم‌ترین موضوع بحث پاتوق‌های دوستانه و مردمی در ارتباط با اصلح بودن داوطلبان است، بر این اساس داوطلبان شورای شهر و ریاست جمهوری نیز بیکار ننشستند و در روزهای گذشته هر یک با دیدگاهی خاص به موضوع زاینده‌رود پرداختند به نوعی که یکی از داوطلبان که مدتی استاندار اصفهان نیز بوده است از کتابی رونمایی کرد که پیش از کنار رفتن از این سمت، برای رفع مشکل زاینده‌رود ارائه کرده است و آن را نشانه‌ای از موفقیت راهکارهای خود در رفع دیگر مشکلات کشور برشمرد!

باید به این نکته اشاره کنیم که جدای از اینکه تقریباً بسیاری از کارشناسان در آن زمان راه حل‌های موجود در این کتاب کوچک را غیرعملی دانستند باید از این افراد سوال کنیم که اگر تا این حد راه‌حل‌های خوبی برای رفع مشکلات کشور دارند چرا در زمان مسئولیت خود موفق به احیای زاینده‌رود نشدند.

قانون‌های مصوب در ارتباط با زاینده رود را اجرا کنید، وعده و وعید پیشکش!

درواقع داوطلبان شوراها و ریاست جمهوری که اکنون مدعی احیای زاینده‌رود هستند باید به این سوال پاسخ دهند که چرا تاکنون نتوانسته‌اند حتی قانون‌های مصوب را در ارتباط با زاینده‌رود احیا و عملیاتی کنند و چرا حق آبه کشاورزان اصفهان تاکنون عملیاتی نشده است که در این صورت هیچ انتظاری برای ارائه راهکردهای جدید از آنها نمی‌رود، چراکه همانطور که در صحبتهای رهبری اشاره شد، کار کشور با وعده پیش نمی‌رود و داوطلبان نیز باید بدانند دیگر هرگز مانند چهار و یا هشت سال پیش مردم اصفهان با فریاد برخی مسئولان در میدان امام در ارتباط با جریان دائمی زاینده‌رود فریب نخواهند کرد، صحبت مردم این است «قانون‌های مصوب در ارتباط با زاینده رود را اجرا کنید، وعده‌های جدید پیشکش!»

یادآوری صمیمیت با پیشکسوتان انقلابی، شگردی برای محبوبیت

این روزها یادآوری صمیمیت داوطلبان با برخی پیشکسوتان انقلاب و افرادی که خود جایگاهشان مورد سوال است در میان نامزدها رواج بسیاری دارد که این شبهه را ایجاد می‌کند که فرد، به‌خودی‌خود اعتبار لازم را در میان مردم ندارد و مجبور است به خواب و خاطره برای رأی آوردن متوسل شود.

هنوز کوچه و خیابان‌های شهر اصفهان را تصاویر چندانی از داوطلبان تزئین نکرده است، گویی که رقابتی وجود ندارد، گرچه به نظر می‌رسد که این امر خود بیشتر یک نوع تبلیغ محسوب شود تا در روزهای آخر پوسترهای جدید نمود بیشتری داشته باشد چراکه برعکس فضای حقیقی در بخش مجازی کل‌کل‌های مختلفی از سوی داوطلبان شاهد هستیم.

به دست آوردن دل فعالان میراث فرهنگی

با توجه به مشکلاتی که میراث فرهنگی اصفهان و درواقع کشور در سال‌های گذشته به دلیل کرونا تجربه کرد به دست آوردن دل فعالان این بخش از شگردهایی هست که این روزها داوطلبان شورای شهر در پیش گرفته‌اند و پاتوق‌های شکل‌گرفته در ارتباط با این موضوع گاه به برخی بداخلاقی‌ها در ارتباط با قضاوت درباره عملکرد مدیرکل میراث فرهنگی مرحوم اصفهان نیز منجر می‌شود که خود جای شک و تردید در دل مردم باقی می‌گذارد.

روز گذشته و امروز که سالگرد رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد را داشتیم، بسیاری از داوطلبان سعی کردند با حضور در این مراسمات ضمن اعلام پایبندی به آرمان‌های انقلاب و امام، با مردم در ارتباط با برنامه‌های خود به گفت‌وگو بنشینند که البته در این راستا نیز نباید سخنان رهبر انقلاب را فراموش کنیم که فرمودند «…. بعضی نامزدها، وعده‌هایی به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آنها ساخته نیست….. چرا مردم را امیدوار می‌کنید به چیزی که می‌دانید نخواهد شد؟ گاهی وعده‌های غیر قانونی می‌دهند. … در حالی که می‌دانند آن عمل خلاف قانون است؛ یا خلاف قانون اساسی است، یا خلاف قانون عادی است.»

هر چه به روز انتخاب نزدیک می‌شویم شور و حال انتخاباتی نیز بیشتر شده و مناظره‌ها قوت می‌گیرد و بر این اساس قرار است هم‌زمان با آغاز مناظرات رسمی در تلویزیون از سوی ستاد یکی از داوطلبان در همه نقاط کلیدی شهر میز گفت‌وگو راه‌اندازی شود لیست شوک برانگیز از مجمع نیروهای انقلاب اصفهان!

پس از معرفی لیست ۱۳ نفره شورای شهر از مجمع نیروهای انقلاب اصفهان حاشیه‌ها و بحث‌های زیادی از دیروز تاکنون در این ارتباط جریان یافته است از جمله مباحثی که میان منتقدان وجود دارد این است که اسامی ناهمگون در این لیست بسیار است از پیشکسوتان سن و سال داری که سال‌ها شورای شهر اصفهان را در اختیار داشتند و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که از تجارب و نه حضور آنها در شورای شهر استفاده شود تا جوانانی که سابقه اجرایی و یا فعالیت درخوری به جز سبقه پدری ندارند که اکنون بتوانند قدم به شورای شهر گذاشته و مشکلی از اصفهان رفع کنند.

تریبون‌های مناظره انتخاباتی این روزها طرفداران خاص خود را دارد و هر روز در گوشه‌ای از شهر شاهد مناظره میان موافقان یا مخالفان یک داوطلب هستیم، موضوعات محوری در این تریبون‌ها اقتصاد است، هر چه به روز انتخاب نزدیک می‌شویم شور و حال انتخاباتی نیز بیشتر شده و مناظره‌ها قوت می‌گیرد و بر این اساس قرار است هم‌زمان با آغاز مناظرات رسمی در تلویزیون از سوی ستاد یکی از داوطلبان در همه نقاط کلیدی شهر میز گفت‌وگو راه‌اندازی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا