شهرستان ها

پرونده‌های محیط زیست به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود

اراک- دادستان عمومی انقلاب اراک تصریح کرد: پرونده‌های محیط زیست به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود، در حوزه محیط زیست اعمال برخی از مقررات و تصمیمات همراه با مماشات است.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع الله قربانی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک با بیان اینکه محیط زیست سالم از حقوق اساسی مردم است، گفت: دستگاه قضا در بعد صیانت از حقوق عامه و رسیدگی قضائی و حقوقی در راستای حمایت از محیط زیست، خود را مکلف می‌داند.

در امر محیط زیست مماشات صورت نمی‌گیرد

وی ادامه داد: برای تحقق این وظایف معاونت حقوق عامه به صورت اختصاصی در استان فقط به حقوق عامه از جمله محیط زیست خواهد پرداخت و وارد موضوعات دیگر نمی‌شود.

دادستان عمومی انقلاب اراک تصریح کرد: پرونده‌های محیط زیست به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود، در حوزه محیط زیست اعمال برخی از مقررات و تصمیمات همراه با مماشات است چراکه ممکن است تعطیلی یک صنعت عواقب اجتماعی و بیکاری کارگران را به دنبال داشته باشد، اما اگر یک صنعت در حوزه محیط زیست آلایندگی ایجاد می‌کند باید با مدیرعامل برخورد شود.

قربانی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه‌ها صورت نمی‌گیرد و مباحث کارگری هم بروز نمی‌کند، گفت: با ترک فعل مدیران برخورد خواهیم کرد و در امر محیط زیست مماشات صورت نمی‌گیرد.

ترک فعلی در حوزه کارگروه کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست رقیه یادگاری اظهار کرد: اینکه اعلام شود کاری در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک صورت نگرفته و ترک فعل رخ داده است، غیرمنصفانه است، هر چند که لازم است در جلسه‌ای خاص میزان پیشرفت طرح را ارزیابی کرد، البته که بخش عمده آن اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در پایان بیان کرد: مسلماً انتظار می‌رود که این طرح در حال مطالعه تحلیل شود و حتی تأثیر آن در طرح تفضیلی و طرح ترافیکی شهر اراک که در حال تدوین است، منعکس شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا