شهرستان ها

پوشش ابر در بوشهر افزایش می‌یابد/ بارش باران در روزهای گرم‌ سال

بوشهر – کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از بارش باران در روزهای گرم‌ سال خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه شاهد گسترش سیستم‌های ناپایدار جوی موسمی در جنوب کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات شرقی استان همراه با رشد ابرهای همرفتی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ساعات آینده آسمان قسمتی ابری تا ابری همراه با غبار محلی، در مناطق جنوبی، مرکزی و ارتفاعات شرقی استان همراه با رشد ابر و در برخی ساعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی و شرقی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعات.

وی گفت: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر، در سواحل جنوبی و مرکزی در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم و خورموج با ۴۵ و برازجان با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی عنوان کرد: در این مدت جزیره خارگ، بندر امام حسن و جم به ترتیب با ۸۹، ۸۵ و ۸۳ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر تجربه کردند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا