شهرستان ها

پوشش ۸۰ درصدی دوز اول واکسیناسیون کرونا در استان سمنان محقق شد

سمنان- جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا سمنان بابیان اینکه روند ابتلای کرونا در استان افزایشی است و واکسیناسیون باید با جدیت بیشتر پیگیری شود، گفت: پوشش ۸۰ درصدی دوز اول واکسیناسیون محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر سه‌شنبه طی نشست خبری در آستانه سفر رئیس‌جمهور پیرامون موضوع کرونا به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه بر اساس آمار واصله از دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، تا این لحظه ۴۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال استان سمنان تاکنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون کرونا در دُز اول استان سمنان محقق شده است.

وی بابیان اینکه ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این جامعه هدف استان افراد بالای ۱۲ سال را تشکیل می‌دهند، افزود: این گروه برای دریافت دُز دوم واکسن کرونا باید به مراکز تجمیع واکسیناسیون مراجعه کنند که بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف را پوشش می‌دهد.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان بابیان اینکه تا رسیدن به ایمنی جمعی و تحقق ۱۰۰ درصد پوشش ایدعال تزریق واکسن کرونا، هنوز فاصله وجود دارد، ابراز داشت: از تمامی هم استانی‌ها و افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا دعوت می‌شود تا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

خجسته پور بابیان اینکه متأسفانه روند ابتلاء به بیماری کرونا در استان افزایشی است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ بیمار با تست قطعی و مثبت ابتلاء به کرونا در استان شناسایی شدند که ۴۰ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری هستند.

وی بابیان اینکه خوشبختانه علی‌رغم ایجاد روند افزایشی در تعداد بیماران جدید مبتلابه کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، فوتی براثر ابتلاء به این بیماری در استان گزارش نشد، افزود: این امر بخشی حاصل از تأثیر انجام واکسیناسیون در مقابله با فوت براثر بیماری کرونا است.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان اضافه کرد: در همه مراکز تجمیع واکسیناسیون کرونا استان، واکسن کرونا به‌وفور وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نیست لذا مردم استان می‌توانند برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا