شهرستان ها

پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم » در لامرد اجرا می‌شود

لامرد- رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد از اجرای پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه، یک پرچم » در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام حبیب باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه به خاطر شرایط خاص شیوع کرونا، و امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در بعضی از حسینیه‌ها و تکایا میسر نیست، بر همین اساس و با استفاده از آئین‌های دیرین مردم و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام محرم امسال همه خانه‌های شهرستان لامرد فرهنگ عاشورا را انتشار خواهند داد.

باقری با اشاره به اینکه، این پویش کاملاً مردمی ست و توسط هیئت‌های مذهبی محلات، و فعالان حوزه‌های مذهبی و فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مساجد و گروه‌های بسیج مردمی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این پویش هر خانواده با حضور خود اعضا مراسم خلاقانه‌ای را در پاسداشت قیام عاشورا برگزار خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اصناف و دستگاه‌های اجرایی در سراسر شهرستان موظف به سیاه پوش کردن محیط شهر و روستا برای محرم شده‌اند، افزود: در این پویش از مردم خواسته‌شده که سر در ساختمان‌ها، منازل و مجتمع‌های مسکونی خود را با پرچم‌ها و نشانه‌های عاشورایی تزئین کنند.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا در لامرد، کلیه آئین‌ها و مراسم عزاداری و سنتی لغو و فقط مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی در مساجد و حسینیه‌ها با یک‌چهارم گنجایش و با رعایت فاصله اجتماعی و سقف زمانی حداکثر دو ساعت برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا