شهرستان ها

پیرغلامان بار انقلاب را بر دوش کشیدند

مشهد- عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی گفت: پیرغلامان ژنرال‌های فرهنگی این کشور هستند و بار انقلاب را بر دوش کشیدند.

جواد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد دعبل حاصل تلاش های مرحوم حاج احمد آهی و جمعی از پیرغلامان است که سال ها در جهت خدمات رفاهی مداحان تلاش کردند، در همین راستا مداحان که زیر سن ۵۰ سال هستند بیمه شدند و افرادی که امکان بیمه وجود نداشت، مستمری بگیر هستند.

عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی افزود: همه اینها کف کار ما است و هنوز در آغاز راه هستیم، با وجود دستور مقام معظم رهبری در حالی که باید ۱۰ هزار عضو مداح بیمه شوند، تاکنون ۲ هزار نفر بیمه و حدود ۷۰ نفر نیز مستمری بگیر هستند؛ لذا ما هنوز نتوانسته ایم علی رغم دستور رهبری، دولت ها را قانع کنیم این افراد را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی گفت: قراردادهای خوبی در حوزه خرید کالا و خدمات و همچنین تامین وام قرض الحسنه با دو بانک برای مداحان تنظیم کردیم؛ همچنین قبلاً فقط مداحان شامل خدمات بنیاد دعبل بودند اما حالا خدمات ما شامل هیات ها نیز می شود.

حیدری ادامه داد: مقام مجنون یکی از برنامه های ویژه بنیاد است که هر سال در سطح کشور برگزار می شود، امسال این برنامه ویژه میاندارهای هیات ها بود و بیش از ۲۰۰ پیرغلام در سطح کشور در منزل خود مورد تجلیل قرار گرفتند.

عضو هیأت مدیره بنیاد دعبل خزاعی گفت: پیرغلام فقط شاعر یا خواننده نیست و همه خادمان هیات را شامل می شود، از جمله قشری که هیچ وقت در نظر گرفته نشده است، همسران پیر غلامان بود که امسال ما بخش ویژه مادران فاطمی را تدارک دیدیم و در کل کشور از مادران پیرغلامان تجلیل شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما ثبت انجمن نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که در ۲۰ استان کشور تا کنون به ثبت رسیده است و با کمک خیرین هیات ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) به پیرغلامان نیازمند خدمات ارائه می کند.

حیدری تاکید کرد: پیرغلامان ژنرال‌های فرهنگی این کشور هستند و بار انقلاب را بر دوش کشیدند، برخی از آنها شکنجه های ساواک و زندان های ستم‌شاهی را تحمل کردند، این قشر را هیچ مجموعه فرهنگی کشور قبول نمی کنند، زمینه کار و تلاش برای این قشر آماده شده و امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص همراهی لازم را داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا