شهرستان ها

پیش‌بینی رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا یکشنبه شب رشد ابرهای همرفتی در خراسان رضوی پیش‎‌ بینی شده که باعث رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، بتناوب تا یک‎شنبه شب همراه با افزایش سرعت وزش باد موقتی (بخصوص مناطق غربی و جنوب شرق استان وزش باد شدید)، رشد ابرهای همرفتی نیز پیش‎بینی شده که رگبارهای پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال رخداد تگرگ را موجب می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس بخصوص در دامنه‌های هزار مسجد و بینالود جاری شدن رواناب محتمل است. در مناطق مستعد به سبب وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید و آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا جمعه را قسمتی ابری از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر مناطقی رگبار باران و رعدوبرق احتمال تگرگ پیش بینی کرد.

فاروقی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و صالح آباد با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۸ و ۱۹ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا