شهرستان ها

پیش‌بینی وزش باد شدید / ‏کیفیت‬ هوا کاهش می یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گردوخاک در خراسان رضوی رخ خواهد داد.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، از فردا بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گردوخاک (مناطق بادخیز جنوب و جنوب شرق استان احتمال طوفان) و احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به انتقال گردوخاک به استان بر غلظت گردوغبار معلق در هوا افزوده شده و کاهش کیفیت هوا و میدان دید را بهمراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ضمن اینکه روزهای پایانی هفته بر میزان ابرناکی افزوده شده که در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

فاروقی بیان کرد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه صاف بتدریج وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۳ و ۳۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان کلات نادر ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا