شهرستان ها

پیشرفت ۴۱ درصدی سد خرم رود تویسرکان

همدان_مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ همدان گفت: پروژه سد خروم رود تویسرکان برای تأمین حق‌آب های کشاورزی و آب شرب روستایی و مباحث گردشگری با حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه سد سرابی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قرارداد سرمایه‌گذار ۱۷۵ میلیارد تومان آورده و دولت هم تضمین کرده که با یک سود ۱۶ درصد در طول سه سال بعد از بهره‌برداری پروژه اصل و سود را بازپرداخت کند، اظهار کرد: اصل سرمایه ۳۱۶ میلیارد تومان است که با پیگیری‌ها نماینده مردم تویسرکان در مجلس هفته گذشته توانستیم مجوز ۲۲۱ میلیارد تومان دیگر برای سرمایه‌گذاری بر پروژه هم بگیریم و اکنون رقم سرمایه‌گذاری به ۵۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

ستوده گفت: به دنبال این هستیم که پروژه سد خرمرود را حدود ۸۰ درصد پیش ببریم و با نماینده مردم تویسرکان هماهنگ شده که در لایحه بودجه سال آینده رقم موافقتنامه را از ۵۳۷ میلیارد تومان به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد برسانیم.

وی تأمین آب کشاورزی و شرب، مباحث گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال را از اهداف پروژه سد خرمرود نام برد و تاکید کرد: اراضی سد خرمرود اکثراً از مردم خریداری شده و سرمایه‌گذار به تدریج پول را به ما می‌دهند و ما هم پرداخت می‌کنیم، بنابراین مشکل خاصی نداریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و تصفیه‌خانه آب شرب است افزود: این سد با ظرفیت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب با هزینه اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان قبلاً ساخته شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا