شهرستان ها

پیشگیری اولویت نخست در مبارزه با مواد مخدر است

بناب- فرماندار بناب پیشگیری را اولویت نخست کار مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: خروجی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در جهت پیشگیری باید مشهود باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با بیان اینکه پدیده مواد مخدر و اعتیاد از جمله مشکلات جامعه است، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم است و هر چقدر در این حوزه وقت و انرژی صرف شود، حوزه‌های دیگر مبارزه با مواد مخدر نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر و تأکید بر ضرورت مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر گفت: ما مدیون خون پاک شهدا هستیم.

فتحی در ادامه با اظهار نگرانی از کاهش سن اعتیاد در جامعه بر مبارزه بی امان با این بلای خانمان سوز تأکید کرد.

این گزارش می‌افزاید، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بناب نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شهرستان بخاطر مبارزه بی امان با سوداگران مرگ گفت: در سایه همکاری و تلاش جامعه اطلاعاتی شهرستان طی پنج ماه سال جاری کشفیات خوبی صورت گرفته است.

حمید بالغ با اشاره به افزایش شیوع مواد مخدر در جامعه بر استمرار هماهنگی و همکاری جامعه اطلاعاتی شهرستان برای برخورد با قاچاقچیان تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت بسیج نیز در این خصوص استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود به اتفاق جمعی از مسئولین شهرستان از محل کمپ ترک اعتیاد شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای کمپ محل مناسبی برای بازپروری و ترک معتادان نبوده و فقط نام کمپ را یدک می‌کشد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بناب در ادامه مسئولین بهزیستی شهرستان را مکلف کرد نسبت به پیگیری مشکلات محل کمپ ترک اعتیاد شهرستان و همچنین اصلاح مکان موجود اقدام کنند.

۵۳ طرح پاکسازی مناطق آلوده روستایی و شهری انجام شده است

برپایه این گزارش، مسئول پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی شهرستان در مبارزه با قاچاقچیان و کشفیات مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳ طرح پاکسازی مناطق آلوده روستایی و شهری انجام که ۱۴۴ نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرگرد رحمان ملکی افزود: ۳۸ دستگاه خودرو در این ارتباط متوقف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

به گفته وی، طی ۵ ماه اخیر تعداد ۱۱۹ معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که تعداد دستگیری و کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است، شهردار شهر خوشه مهر نیز در این جلسه با اظهار نگرانی از افزایش تعداد قلیان سراها در شهر خوشه مهر و مسیر این شهر خواستار نظارت و کنترل این مکان‌ها شد.

یوسف زاده همچنین با انتقاد و اظهار نگرانی از افزایش مصرف سیگار در بین جوانان و دانش آموزان خواستار توجه مسئولین به این موضوع شد.

ورزش بهترین راهکار پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است

بنابراین گزارش، در این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز طی سخنانی بیان کرد: ورزش بهترین راهکار پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است و این در حالی است که طی سال‌های اخیر حتی یک متر فضای ورزشی نیز در این شهر افزایش نیافته است.

سیدمجید یزدانی تصریح کرد: متأسفانه به جهت کمبود فضای ورزشی و عدم پاسخگویی مکان‌های ورزشی برای فعالیت ورزشکاران در هیأت‌های مختلف ورزشی و به علت محدودیت فضا امکان پذیرش برای فعالیت ورزشی در سالن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود فضای ورزشی پاسخگوی نیازهای جوانان نیستیم، از مسئولین شهرستان علی الخصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست توسعه فضاهای ورزشی جدی تلقی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا