شهرستان ها

پیش بینی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در مناطقی از خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در مناطقی از جملع غرب خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق از عصر امروز پیش بینی شده است.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، کماکان وزش باد و گردوخاک (مناطق بادخیز وزش باد شدید موقتی) پدیده غالب جوی است و در پاره‎ای نقاط کاهش میدان دید و کیفیت هوا را موجب می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ساعات بعدازظهر بر میزان ابرناکی افزوده شده که در مناطقی از جمله غرب استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی شده است. روزهای پایانی هفته بر گستره و مقدار بارش افزوده خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را صاف با غبار محلی بتدریج وزش باد و افزایش ابر پیش بینی کرد.

فاروقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۶ و ۳۱ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های جوین ۰/۶ میلی‌متر و قوچان ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا