شهرستان ها

پیچ و خم های قوانین یکی از موانع تولید مسکن در استان قم

قم- استاندار قم با اشاره به سهم ۱۹ هزار واحدی تولید مسکن سالانه در قم گفت: نباید تولید مسکن معطل پیچ وخم‌ های فرآیند قوانین کرد و باید به سرعت از ظرفیت موجود بویژه بافت فرسوده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست بعدازظهر شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن که در محل سالن کرامت استانداری قم و با هدف پیگیری مصوبات اجرای طرح جهش تولید مسکن که از سوی دولت سیزدهم ابلاغ شده است گفت: نباید خود را معطل پیچ وخم های فرآیند قوانین کنیم ما برای تأمین مسکن ۱۹ هزار و ۴۰۳ واحدی که سهم سالانه قم برای تولید مسکن معین شده است می‌توان از اراضی ۵۶۰ هکتاری و تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی و هم چنین بافت فرسوده قم استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به گذشت ۱۰ ماه از زمان واگذاری اراضی ۵۶۰ هکتاری هنوز در این زمینه از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدامی صورت نگرفته است باید با سرعت پیگیری واگذاری این اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن در استان باشیم اگر این اراضی واگذار شود در زمینه جهش تولید مسکن می‌توان جلوتر قدم برداریم.

به گفته این مسئول؛ باید برای شهرستان‌های تازه تأسیس و حفظ کانون جمعیتی از هم اکنون به فکر تولید مسکن باشیم برای توسعه متوازن در شهرهای اقماری باید به این امر فکر کنیم که چه هکتار زمین برای تولید مسکن نیاز داریم برای شهر جدید پرنیان هم پیش بینی زمین داشته باشیم.

سرمست با اشاره به تولید مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی برای کارگران این شهرک را نوعی ابتکاری است که می‌تواند در کاهش ترافیک و هم چنین هزینه‌های حمل و نقل ناشی از نقل و انتقال کارگران از محل کار تا محل زندگی باشد اما از دستگاه‌های خدمات رسان باید پرسید آیا برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در شهرک پرنیان و اراضی ۵۶۰ هکتاری هم چنین دیگر شهرهای اقماری را دارند؟

استاندار قم با اشاره به عدم استقبال از بافت فرسوده در قم بیان کرد: در قم استقبال خوبی از بافت فرسوده نمی‌شود می‌توان با دادن مشوق‌ها و تسهیلاتی از ظرفیت بافت فرسوده استفاده کرد واگذاری اراضی ۵۶۰ هکتاری تا دو سال می‌تواند جوابگو تأمین زمین برای تولید مسکن باشد.

وی با اشاره به تأمین مسکن ایثارگران گفت: برای ایثارگران هم باید واحدهایی در طرح اقدام ملی مسکن جانمایی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا