شهرستان ها

چشم حوزه فرهنگ لرستان به حمایت‌های ویژه دولت

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به بودجه‌های کم حوزه فرهنگ گفت: امیدواریم دولت کمک و حمایت ویژه‌ای از بخش فرهنگ لرستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدحسین فتایی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی «فانوس» با اشاره به اینکه تأثیرگذار ترین روش برای انتقال مفاهیم به ویژه مفاهیم پایه و ارزشمندی مثل ایثار و شهادت «هنر» است، اظهار داشت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری ابلاغ کردند، ظرفیت تأثیر گذار هنر در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها می‌بایست بیش از گذشته مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این مفاهیم به نسل‌های بعدی درست و تأثیرگذار منتقل شود هیچ ظرفیتی بالاتر از ظرفیت هنر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تأثیری که یک قطعه عکس یا فیلم کوتاه و یا شعر دارد بسیار عمیق است، تصریح کرد: ما وظیفه داریم هنرمندان را در راستای تولید چنین آثاری حمایت کنیم.

فتایی با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم متأسفانه بودجه‌های حوزه فرهنگ کم است اما امیدواریم دولت آقای رئیسی کمک ویژه و حمایت ویژه ای از بخش فرهنگ داشته باشند، افزود: سال گذشته ۱۸ اثر از لرستان به بخش کشوری جشنواره ملی فانوس رسید و موفق شدیم ۸ رتبه برتر هم کسب کنیم که این امر نشان می‌دهد چه ظرفیت‌های بالایی در لرستان وجود دارد که دست خالی در خط مقدم فعالیت‌ها هنری تلاش می‌کنند و این تلاش آنان ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید مقدمات برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان را فراهم کنیم و تلاش کنیم آثار و خدماتی در شأن شهدای استان تولید شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا