شهرستان ها

چهار اولویت برای سفر رئیس‌جمهور داریم

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار اولویت اصلی برای طرح در سفر آینده رئیس جمهور به استان زنجان در نظر گرفته شده است.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، انتظار معجزه یا پول‌پاشی آن‌چنانی در سفر اخیر هیئت دولت به استان زنجان نداریم، گفت: در این سفر برخی از خواسته‌ها که منطقی هم به نظر می‌رسد، خواسته‌های غیرمالی است.

استان زنجان عقب‌ماندگی جدی در زمینه تخصیص آب دارد

وی با یادآوری اینکه استان زنجان عقب‌ماندگی جدی در زمینه تخصیص آب دارد که این موضوع مربوط به مباحث مجوز بوده و موارد مالی در آن مطرح نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم زنجان نسبت به استان‌های همجوار خود که قادرند از آب پایدار استفاده کنند، بتواند به میانگین این تخصیص برسد، در حالی که امروز از این میانگین عقب‌تر هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دومین درخواست استان در سفر اخیر رئیس‌جمهور را مربوط به پروژه‌های نیمه‌کاره و در حال اتمام دانست و بیان کرد: نمونه بارز آن دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین است. همچنین سد مراش و بلوبین را نیز می‌توان در زمره این درخواست‌ها قرار داد و در کل پروژه‌هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، جزو اولویت این سفر برای تکمیل شدن قرار خواهد گرفت.

محرومیت‌زدایی معمولاً نیاز به بودجه‌های کلان ندارد

طاهری با بیان اینکه بحث محرومیت‌زدایی نیز یکی دیگر از اولویت‌های استان در این سفر خواهد بود، ادامه داد: محرومیت‌زدایی معمولاً نیاز به بودجه‌های کلان ندارد و می‌توان با اعتبارات کم نسبت به حل مشکلات راه، آب و … روستاها و مناطق محروم اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در زنجان، مجوزهای لازم از سوی دولت اعطا شده و تحقق آن به همت استانی نیاز دارد، عنوان کرد: این بدان معنی است که امروز برای راه‌اندازی این منطقه معطل دولت نیستیم و اگر این موضوع مطرح می‌شود، بهانه‌ای بیش نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز توپ منطقه ویژه اقتصادی در زمین ما است و دولت از این به بعد قرار نیست برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان کاری انجام دهد، افزود: این اقدام جزو فلسفه وجود دولت هم نیست، بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف استان در زمینه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی استفاده کرد.

طاهری در خصوص درخواست چهارم استان در سفر آینده رئیس‌جمهور به زنجان، اظهار کرد: انتظار داریم در خصوص تسهیلات اعطایی به استان در زمینه‌های مختلف، حداقل میانگین کشوری برای استان در نظر گرفته شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا