شهرستان ها

چهره عمرانی بسیج مردمی بودن این نیرو را نمایان کرده است

اردبیل- رئیس بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: چهره عمرانی و آبادانی بسیج نمایشی از اقتدار و صلابت این نیروی مردمی است که در همه عرصه‌ها توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نوظهور شامگاه چهارشنبه در سفر فرمانده سپاه استان به مشگین‌شهر و افتتاح چندین پروژه عمرانی در منطقه قصابه مشگین‌شهر اظهار کرد: بسیج سازندگی همپای سایر دستگاه‌ها و حتی پیشروتر از آنها توانسته در عرصه خدمت‌رسانی آستین بالا زده و قدرت و توان جهادی و کار عمرانی شبانه‌روزی را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: توسط نیروهای بسیج سازندگی ساخت ۹۰۰ واحد مسکن برای محرومان با انعقاد قرارداد با کمیته امداد استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که احداث ۸۹ واحد مراحل نهایی را سپری می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: با تأمین زمین و ورود بهنگام بسیج سازندگی و نیروهای جهادی، ساخت ۶۲ واحد با سرعت مناسب انجام شده که در هفته بسیج شاهد بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی و اعطای آن به خانواده‌های نیازمند خواهیم بود.

نوظهور افزود: در مشگین‌شهر نیز ده‌ها پروژه عمرانی به ویژه در حوزه ساخت واحدهای مسکونی شروع شده که ۶ پروژه در سفر فرمانده سپاه استان به مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

وی به طرح آبرسانی سپاه و همکاری بسیج سازندگی در اجرای این پروژه عظیم اشاره کرد و ادامه داد: در قالب تفاهمنامه امضا شده با شرکت آب و فاضلاب استان، آبرسانی به ۴۵۴ روستا با تلاش و پیگیری مجموعه بسیج سازندگی در حال انجام است که کار انتقال آب به ساکنان ۱۱۲ روستای استان مراحل نهایی را سپری می‌کند.

نوظهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است در مدت سه سال عملیات آبرسانی به سرانجام برسد تا روستاییان بعد از گذشت سال‌ها بتوانند از آب بهداشتی و شرب مطلوب استفاده کنند.

وی در مورد تأمین قیر مورد نیاز برای بسیج سازندگی با هدف آسفالت راه‌های روستایی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ تن قیر رایگان برای عملیات راهسازی در سال‌جاری اختصاص یافته تا ۶۰ کیلومتر عملیات راهسازی را در ۱۸ روستا آغاز کنیم.

نوظهور بیان کرد: در کنار احداث راه روستایی و بین مزارع تلاش بر این است تا در برخی روستاها نیز عملیات شن‌ریزی، تعریض و بهسازی به انجام برسد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل ادامه داد: در کنار این اقدامات در بخش‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی و توزیع بسته‌های معیشتی نیز بسیج سازندگی ورود مناسبی را داشته و ما در همه شهرستان‌ها تلاش کردیم تا به نیاز روستاییان، عشایر و جامعه محروم پاسخی مناسب و مثبت دهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا