شهرستان ها

کارآمدی سپاه در حراست از دستاوردهای نظام اسلامی ایران بالا است

زنجان-امام جمعه قیدار تاکید کرد: کارآمدی سپاه پاسداران در حراست از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار بالا بوده و همین مسئله باعث شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش قدرت‏های سلطه و گروهک‏ها و جریان‏های ضدانقلاب برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی و تجزیه آن آغاز شد، اظهار کرد: امام راحل با بینش الهی و تدبیر حکیمانه‌شان برای حفظ نظام و دستاوردهای آن دستور تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را دادند.

وی با بیان اینکه کارآمدی سپاه در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و ایثار، مجاهدت و فداکاری و رشادت پاسداران برای تحقق آرمان‏های انقلاب به حدی بود که پس از گذشت دو سال از تشکیل آن، حضرت امام فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، تصریح کرد: با توجه به تنوع تهدیدهای دشمن، ماموریت‌های سپاه هم متنوع بوده و در همه عرصه‌ها حضوری فعال و نقش‌آفرین داشته است.

خطیب نماز جمعه قیدار، دفع خطر گروه‏های تجزیه‏طلب در سال‏های اولیه پیروزی انقلاب، مدیریت هشت ساله جنگ تحمیلی، در عرصه سازندگی کشور، در عرصه جنگ نرم و فرهنگی، در عرصه جنگ اقتصادی، در عرصه محرومیت‌زدایی و … را از جمله اقدامات سپاه پاسداران در طول دوران انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در ادامه به سالروز شکست حمله نطامی آمریکا به ایران در طبس اشاره کرد و افزود: شکست طبس ضربه محکمی بر پیکره استکبار بود و باعث رسوایی کاخ سفید که می‌خواست مردم ایران را تنبیه کند، داشت که به فضل الهی نتیجه عکس دارد. به عبارتی طبس تجلی امداد غیبی و خط بطلان بر محاسبات مادی بود.

موسوی با یادآوری اینکه افول قدرت آمریکا روز به روز در حال افزایش بوده و نشانه‌های افول این قدرت نیز هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی کاملاً مشهود است، خاطرنشان کرد: آمریکا در داخل، گرفتار انواع دوقطبی خطرناک است، یکی دوقطبی سیاسی که چند سال پیش بر سر انتخابات به وجود آمد؛ این دوقطبی هنوز به حال خود باقی است؛ دیگری دوقطبی مربوط به مسائل تبعیض نژادی و چالش سیاهپوست – سفیدپوست.

وی با بیان اینکه آمریکا در بعد خارجی دیگر نمی‌تواند چالش‌های جهانی را کنترل کند، گفت: آمریکا بحران سیاسیِ رژیم صهیونیستی را که برای این کشور بسیار مهم است، نتوانسته حل کند؛ آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد یک جبهه متحد عربی ضد ایران به وجود بیاورد؛ امروز عکس آن در حال رخ دادن است و ارتباطات کشورهای عربی با ایران رو به افزایش است. با این اقدامات، حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از این امر عصبانی هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا