شهرستان ها

کارگاه‌ آموزشی گاندو در خانه محیط زیست باهوکلات برگزار شد

زاهدان- مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، گفت: کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان و دوستداران منطقه حفاظت شده باهوکلات در محل خانه محیط زیست راسک برگزار شد.

داود میرشکار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: برای آشنایی مردم محلی میزبان گاندو (منطقه حفاظت شده باهوکلات) و دانش آموزان منطقه کارگاه رفتارشناسی گاندو در فصل زادآوری و خطرات نزدیک شدن به زیستگاه‌ها گاندوها، به دانش آموزان و سایر اقشار آموزش داده شد.

میرشکار ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، تقویت نگرش محیط زیستی، ایجاد انگیزه و کمک به شکوفایی استعدادهای محیط زیستی، ارتقای دانش زیست محیطی تصمیم سازان و تصمیم‌گیران آینده کشور در سطوح مختلف است.

وی گفت: با ایجاد خانه‌های محیط زیست در استان، ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک بین مردم و محیط زیست برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی اعم از حفظ تنوع زیست‌محیطی، اطفای حریق، مدیریت پسماند و بازیافت وغیره فراهم می‌شود.
میرشکار ادامه داد: خانه‌های محیط زیستی برای همکاری و همراهی سمن‌های محیط زیستی، دانش‌آموزان، دانشجویان، فعالان محیط زیستی و علاقمندان خواهد بود.
میرشکار تصریح کرد: با ارائه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های زیست محیطی، سطح فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه توسط بهره برداران و ذینفعان به صورت خودجوش ارتقا می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی بسته‌های محیط زیستی با مضمون حفاظت از گاندو و سایر موضوعات محیط زیستی بین دانش آموزان و مردم محلی منطقه توزیع شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا