شهرستان ها

کالاهای اساسی از مبدأ تا مصرف در استان سمنان رصد و پایش می‌شوند

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان از راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: کالاهای اساسی از مبدأ تا مصرف در استان رصد و پایش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل صبح یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار به میزبانی سالن جلسات غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه سامانه جامع تجارت به‌منظور تنظیم بازار راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: هدف از طراحی این سامانه رصد و پایش کالاهای اساسی در استان سمنان است.

وی بابیان اینکه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی ازجمله وظایف ذاتی ستاد تنظیم بازار است، افزود: تولیدکنندگان باید کالاهای خود را در این سامانه تجارت به ثبت برسانند تا شناسنامه‌دار شود و از این طریق کالاها مورد رصد واقع می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه در گام نخست شناسنامه‌دار کردن گوشت مرغ گرم در دستور کار قرارگرفته است، ابراز داشت: کشتارگاه‌ها نیز همانند دیگر تولیدکنندگان می‌بایست میزان تولیدی خود را به ثبت برسانند در غیر این صورت سهمیه مرغ زنده آن‌ها قطع و به تعزیرات معرفی می‌شوند.

تشنه دل بابیان اینکه در بحث تأمین گندم تخصیص‌ها برای استان صورت گرفته و روال ورود این کالا به استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: آخرین وضعیت ذخیره‌سازی گندم پایش شده است و باید طبق روال ستاد تنظیم بازار در این خصوص عمل شود.

وی افزود: خوشبختانه کمبودی به لحاظ کالاهای اساسی در استان سمنان وجود ندارد و با خاطیانی که دستورات ستاد تنظیم بازار را به هر نحوی انجام ندهند برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا