شهرستان ها

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به حرف‌هایشان دقت کنند

تبریز-امام جمعه موقت تبریز گفت: کاندیداها به حرف‌هایشان دقت کند زیرا برخی حرف‌ها تبعات منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی دارد و گاها برخی حرف‌ها موجب تهیج دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: افزایش ارتقای وحدت ملی، ترس دشمن، ایجاد امت واحده و دلسردی دشمن از این اتحاد از مزایای مؤثر شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: کسی که پای صندوق‌های رأی می‌رود، در حقیقت دشمن را دارد مأیوس می‌کند تا دیگر برای ما نقشه نکشند.

مطهری‌اصل خاطرنشان کرد: باید خودمان و هرکسی که از ما حرف‌شنوی دارد را به انتخابات و شرکت حداکثری دعوت کنیم تا دشمن مأیوس شود.

وی تاکید کرد: سه گروه در موضوع انتخابات وظیفه دارند؛ گروه اول نامزدها هستند باید در تبلیغ دقت کرده و اخلاق اسلامی را رعایت کنند و با تهمت و افترا پیش نروند زیرا مردم ۴۵ سال است که همه را خوب می‌شناسند.

امام جمعه موقت تبریز متذکر شد: دسته دوم مبلغان این نامزدها هستند که آنها هم باید دقت کنند؛ یعنی هر کسی که دوست دارید را به راحتی تبلیغ کنید ولی با تخریب رقبای خود جلو نروید و کاری به کار آنها نداشته باشید.

وی ادامه داد: سومین دسته نیز خود مردم هستند که باید به میدان بیایند؛ برخی می‌گویند چه فرقی دارد ما چه کسی را انتخاب کنیم؟ همه نامزدها عین هم‌اند؛ در حالی که اصلاً اینگونه نیست و به تجربه، رئیس‌جمهور با رئیس‌جمهور فرق دارد.

وی در ادامه به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در حال کشیدن نفس‌های آخرش است؛ از این‌رو برای اینکه نشان دهد نه هنوز نفس‌های آخر نیست و قوی است، به جنوب لبنان حمله می‌کند؛ درحالی‌که از حزب‌الله لبنان چنان ضربه‌ای خورده است که دیگر نمی‌تواند در مقابل او کاری از پیش ببرد.

خطیب نماز جمعه تبریز توضیح داد: حزب‌الله لبنان در این چند روزه مواضع جدیدی را از رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد و نشان داد که هنوز اول کار است و موشک‌های اصلی را به میدان نیاوردیم؛ وگرنه کل مواضع رژیم غاصب صهیونیستی با خاک یکسان می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته جهادکشاورزی گفت: کل دنیا با موضوع آب مشکل دارند و امسال خداوند دعاهای مؤمنین و نماز روزه‌های مردم را قبول کرد و بارش‌های خوبی داشتیم ولی در این میان باید از مصرف بی‌رویه، وسواس‌های بی لزوم، اسراف جلوگیری کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تبریز اضافه کرد: شاید برخی‌ها بگویند پول آب را می‌دهیم در حالی که دارند علناً گناه می‌کنند زیرا آبی که در دست ماست را آیا دیگران هم دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا