شهرستان ها

کاندیداهای شورای شهر شفافیت را در اولویت کارها قرار دهند

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم شفاف عمل کردن کاندیداهای شورای شهر، گفت: مردم به کسانی رأی دهند که جهادی باشند و برای رضای خدا کار کنند.

آیت الله رسول فلاحتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری، اظهار کرد: انتخابات حق الناس است.

وی بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: هیئت‌های نظارت بر انتخابات در تأیید صلاحیت‌ها به جایگاه و شخصیت افراد توجه داشته باشند زیرا مردم باید بدانند چه کسانی انسان‌های شایسته هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری دانستن درد کشور از شاخصه‌های یک رئیس جمهور است، تصریح کرد: رئیس جمهور باید درد جامعه را بداند و با مردم صمیمی باشد.

آیت الله فلاحتی، اعتقاد به انقلاب اسلامی را از شاخصه‌های رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: در نظام اسلامی، رئیس جمهور نباید دنبال اشرافی گری و کاخ نشینی باشد.

وی، عدالت طلبی را از ویژگی‌های رئیس جمهور در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد ضمن اینکه به جوانان و قدرت داخلی اعتماد داشته باشد.

آیت الله فلاحتی بر شفاف عمل کردن نامزدهای انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: مردم به کسانی رأی دهند که جهادی باشند و برای رضای خدا کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به کسی رأی دهند که از شجاعت لازم برای کار کردن برخوردار باشد، اظهار کرد: متولیان امر انتخابات در پیشگاه خدا باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

امام جمعه رشت، وجود برخی قوانین دست و پاگیر در شهرداری‌ها را سبب نگرانی مردم عنوان کرد و افزود: اعضای شوراها به ویژه شورای شهر باید بتوانند شهرداران قوی، فهیم و با تجربه انتخاب کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه کسی که با خدا، مسجد و محراب رابطه خوبی ندارد برای مردم کار نمی‌کند، بیان کرد: ضد انقلاب و ضد رهبری نباید به انتخابات شوراها ورود کند.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا