شهرستان ها

کاهش انحرافات مهمترین نتیجه شفافیت

یزدـ یک کارشناس مسائل سیاسی، مهمترین نتیجه شفافیت را کاهش شدید انحرافات و اشکالات مسئولان دانست و داوطلبان این دوره از انتخابات شورای شهر را به شفافیت دعوت کرد.

محمدحامد حرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از عوامل مهم نظارت و کنترل هر مسئول، شخص و نهادی، امکان نظارت عمومی بر آن نهاد یا مسئول است و یکی از نکات مهمی که به خودکنترلی و پرهیز افراد، در معرض دید و منظر مردم بودن است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از افراد گاهی معنای «در محضر خدا» بودن تضعیف می شود و با توجیهات و مصلحت‌های ناثواب در صدد توجیه افعال نادرست خود بر می آیند، افزود: برای اینکه در افراد دارای تقوای ضعیف، این توجیهات عامل بروز جرم نشود، شفافیت و در معرض دید عموم بودن بسیار اثرگذار و راهگشاست.

حرزاده با بیان اینکه در دوره های گذشته دیدیم که برخی افراد از رسانه ای شدن و اطلاع عمومی از برخی موارد واهمه داشتند، عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد که یکی از مولفه های مهم بروز خطاهای مسئولان، ایجاد ساز و کارهای شفافیت ساز برای نظارت مردم بر عملکرد آنهاست که از بسیاری از انحرافات جلوگیری می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مهمترین نتیجه شفافیت، کاهش شدید انحرافات و اشکالات مسئولان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای شهر فعلی یزد در فضای خاص سیاسی رای اعتماد مردم را گرفت و با شعارهایی که بیشتر سبقه اجتماعی و فرهنگی داشت، روی کار آمد، اظهار داشت: امروز خوب است که اعضای شورا در این زمینه به مردم گزارش کار بدهند تا مردم بدانند در زمینه شعارهای فرهنگی و اجتماعی داده شده، چه اقداماتی انجام شده است.

حرزاده با بیان اینکه عمل به شعارها، راضی کننده نبود و شفافیتی که ادعا می شد، از اعضای شورا ندیدیم، افزود: بارها و بارها کسانی که هم لیست بودند از لیست جدا شدند و این نشان می دهد که برخی شعارها، برای تامین منافع عده ای بوده است.

وی تصریح کرد: مردم در این دوره توجه کافی داشته باشند و به شعارهای دهن پر کن رای ندهند و به عملکرد و گذشته افراد نگاه کنند.

حرزاده، شوراها را یک نهاد موثر اجتماعی و عمرانی دانست و گفت: مردم به سبقه داوطلبان در این زمینه توجه داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا