شهرستان ها

کاهش مصرف برق با تغییر ساعات ادارات در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل توزیع برق اردبیل گفت: تغییر ساعات ادارات به ۶ صبح تا ۱۳ ظهر کاهش مصرف برق را در استان اردبیل به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قدیمی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید سرزده از چند اداره با محوریت کاهش مصرف برق اظهار کرد: با تغییر ساعات ادارات از ۱۵ خردادماه روند کاهش مصرف انرژی را در ادارات و دستگاه‌های دولتی شاهد هستیم.

وی تکلیف قانونی را در این زمینه تعدیل مصرف تا ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: بعد از ساعات اداری، ادارات موظف هستند مصرف خود را تا ۶۰ درصد نسبت به ساعات اداری کاهش دهند.

مدیرعامل توزیع برق اردبیل ضرورت استفاده از مولد تولید برق را در ادارات یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم فصل گرم سال را بدون اعمال خاموشی در بخش خانگی، اداری و تجاری سپری کنیم.

قدیمی افزود: البته در حوزه صنعت برنامه مناسب با هماهنگی صاحبان کارخانجات و واحدهای تولیدی پیش بینی شده که انتظار می‌رود روند کاهش مصرف انرژی را نظاره گر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر روی کنتور برق ادارات سیستم هوشمند مصرف برق ثبت شده و ما لحظه به لحظه میزان مصرف برق ادارات را رصد می‌کنیم تا در صورت تخطی از میزان تعیین شده مصرف برق نسبت به قطع برق آن ادارات اقدام کنیم.

قدیمی اضافه کرد: ساعات اوج مصرف در استان اردبیل ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۱۸ عصر تا ۲۲ شب است که امیدواریم هموطنان از روشن کردن و استفاده از لوازم خانگی پرمصرف در این ساعات جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف برق در منازل، ادارات و سایر حوزه‌ها همچنان تقاضای جدی ما است و امیدواریم هم استانی‌ها مصرف کالاهای برقی خود را به ساعات ۱۰ شب تا ۱۰ صبح انتقال دهند.

مدیرعامل توزیع برق اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا با رصد مسائل و موضوعات جلوی خاموشی‌های احتمالی را در فصل گرم سال بگیریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا