شهرستان ها

کاهش واردات برنج ثمر سفر شهید رییسی به مازندران است

فریدونکنار – استاندار مازندران گفت: سفر آخر شهید رییسی به استان دارای دستاوردهای خوبی از جمله کاهش واردات برنج برای کشاورزان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری پنجشنبه شب در جمع فعالان بخش کشاورزی اظهار کرد: مهمترین سرمایه مازندران نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی روستا بیشتر از دانشگاه اهمیت دارد چراکه در خط مقدم تولید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پیشران این استان کشاورزی است، خاطرنشان کرد: البته نباید از سایر بخش‌ها غافل شویم اما تا زمانی که کشاورزی تحرک پیدا نکند در مابقی بخش‌ها هم هیچ اتفاقی صورت نخواهد گرفت.

استاندار مازندران تصریح کرد: اجرای این طرح به‌صورت همزمان در ۵۳ نقطه به ایجاد زیرساخت مطمئن در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه سفر آخر شهید رئیسی به مازندران دارای دستاوردهای خوبی برای کشاورزان بوده است، یادآورشد: در روز جمعه که شهید رئیسی در مازندران بوده‌اند، وزیر جهاد کشاورزی در گزارش خود خدمت شهید جمهور از برنامه‌های خوبی برای زهکشی اراضی کشاورزی تا صادرات برنج خبر داده بودند.

وی ادامه داد: در همین هفته مصوبات سفر روز ۲۸ اردیبهشت توسط وزیر جهاد کشاورزی در مجلس اعلام شد که ارز ترجیحی برای برنج نباید داده شود و واردات برنج از یک و هفت دهم میلیون تن به حدود ۷۰۰ هزار تن کاهش پیدا کند.

استاندار مازندران افزود: باید زمینه تولید توسط کشاورز فراهم شود و اجرای این طرح‌ها یکی از آن زمینه‌ها است که موجب بهینه شدن مصرف آب کشاورزی، نگهداری زمین و لایروبی آب‌بندان‌ها می‌شود.

نوری تاکید کرد: باتوجه به اینکه برنج کالای استراتژیک است هم سازمان جهاد کشاورزی باید برای اجرای چنین طرحه‌هایی تلاش کرده و همچنین مردم همکاری داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا