شهرستان ها

کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان به دلیل خشکسالی

نورآباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم و درآمد بهره برداران بخش کشاورزی در این استان به دلیل خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با امام جمعه شهرستان دلفان گفت: بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بر روی درآمد کشاورزان تأثیر گذاشته است و در نتیجه باعث کاهش ۴۰ درصدی تولید گندم در استان و کاهش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است این در حالی است که مصرف سالانه استان کمتر از ۶۰ هزار تن است و در واقع ۳۰ درصد مازاد بر نیاز استان مرغ تولید و به استان‌های دیگر ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص کمبود موردی مرغ در شهرستان نورآباد تصریح کرد: به منظور تعادل در عرضه و تقاضا برای متقاضیان احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نورآباد و سایر شهرستان‌های استان مجوز احداث مرغداری صادر می‌شود.

حسنی مقدم به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد و بهبود اقتصاد بهره برداران بخش کشاورزی از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان دلفان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب و خاک به عنوان بستر تولید و خودکفایی اشاره کرد و خطاب به امام جمعه شهرستان دلفان گفت: با توجه به جایگاه شما، تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه بر کشت گیاهان دارویی که نیاز آبی کمتری دارند و عدم اجاره زمین‌های حاصلخیز به کشاورزان مهاجر که باعث نابودی منابع آب و خاک می‌شود می‌تواند مؤثر باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا