شهرستان ها

کردستان نیازمند توسعه وقف‌های اجتماعی است

سنندج_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: این استان در حوزه وقف مساجد پیشتاز است اما در زمینه وقف‌های اجتماعی نیز باید خیرین و متمکنین پیشقدم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: خیرین و متمدنین کردستان در حوزه وقف پیشقدم هستند و در استان بیش از ۸۵۰ نیت وقف داریم.

وی بیان کرد: بهترین نوع وقف، وقف مسجد است اما وقف برای تحصیل، بی‌سرپرستان، ایتام و غیره نیز وجود دارد و نیاز است متمکنین برای وقف‌های اجتماعی نیز پیشقدم شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: تسهیل ازدواج جوانان نیز نیازمند فرهنگ غنی وقف است تا مردم این استان برای آن قدمی بردارند.

وی تصریح کرد: موقوفه‌خواری، زمین خواری و مسجدخواری پدیده زشتی است که از بین نرفته و کسانی هنوز هستند که این اقدام را دنبال می‌کنند و این نباید دامن‌گیر استان باشد و کمرنگ شود.

کاروند با اشاره به اهمیت «نعمت حیات» تصریح کرد: بزرگترین سرمایه که خداوند به انسان ارزانی داشته است عمر و جان و نعمت حیات بوده و باید این سرمایه که محدود است به خوبی و با خیر و نیکی سپری شود.

وی اعلام کرد: باید علاوه بر اندوخته مال، اندوخته معنوی داشته باشیم تا نعمت عمر که تکرار نشدنی است با نام نیک از ما در این دنیا سپری شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا