شهرستان ها

کسب رتبه ۶۰۰ جهان توسط دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز

اصفهان – دانشگاه کاشان رتبه ۶۰۰ جهان و رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را در جدیدترین نظام رتبه‌بندی تایمز به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جدیدترین رتبه‌های دانشگاهی که از سوی نظام رتبه بندی تایمز در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد، دانشگاه کاشان، رتبه ۶۰۰ جهان، رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، بیش از ۱۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور رتبه بندی شده‌اند، افزود: ۵۸ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی حائز رتبه شدند که اختلاف رتبه‌ها بسیار کم و امتیازهای دانشگاه‌ها بسیار نزدیک است.

مجید منعم زاده مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی عنوان کرد و اظهار داشت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.

وی ادامه داد: این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان تاکید کرد: در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، این مؤسسه برای تأمین داده‌های پژوهشی با نظام رتبه‌بندی رتبه‌بندی QS همکاری داشته است که ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان را با ۶ شاخص ارزیابی می‌کرده است.

وی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۰ مؤسسه تایمز همکاری خود را با مؤسسه Quacquarelli Symonds پایان می‌دهد و موافقتنامه جدیدی با تامسون رویترز (مؤسسه اطلاعات علمی ISI) امضا می‌نماید تا روش جدید خود را عملیاتی کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا