شهرستان ها

کشف ۱۴۰۰۰ راس دام قاچاق طی سال گذشته در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۱۴ هزار راس دام قاچاق طی سال گذشته در کرمانشاه خبر داد.

سردار کیاست سپهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شرایطی که کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران درگیر ناامنی هستند اما خاک ایران با تلاش مرزبانان و مرزنشینان در امنیت کامل قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر استان کرمانشاه، چهار استان دیگر نیز دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند اما به دلیل وجود پایانه‌های مرزی متعدد در استان کرمانشاه، ۴۸ درصد صادرات به کشور عراق از طریق پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات مرزبانی استان در جهت کشف کالای قاچاق، تصریح کرد: طی سال گذشته با تلاش مرزبانی استان کرمانشاه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که این آمار در ابتدای سال جاری ۱۴۰ میلیارد ریال است.

سپهری با بیان اینکه یکی از وظایف مرزبانی جلوگیری از قاچاق اقلام اساسی مورد نیاز مردم است، گفت: در سال گذشته با کمک مرزنشینان و مرزبانی استان کرمانشاه از قاچاق ۱۴ هزار رأس دام سبک و سنگین جلوگیری شده و در سال جاری به سبب افزایش قیمت دام زنده در خارج از مرزها ۶ هزار رأس دام قاچاق کشف شده است.

وی بیان کرد: حجم قاچاق گسترده در مبادی رسمی استان کرمانشاه بسیار اندک است و این قاچاق به استان‌های جنوبی و ساحلی کشور تعلق دارد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشفیات سلاح نسبت سال گذشته یک الی ۲ درصد افزایش داشته، افزود: مرزبانی استان کرمانشاه تمام قاچاقچیان سلاح در استان را زیر نظر داشته به گونه‌ای که ۸۰ درصد آنها دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا